Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Application.DisplayAlerts = False ' zet vraag uit om file op te slaan
ThisWorkbook.Close ' sluit het huidige file
Application.DisplayAlerts = True ' zet vraag aan om file op te slaan
Hoi AHulpje, maar wat als men afsluit via kruisje (rechts boven) van file of via kruisje Excel sluiten (rechts boven)Dan sla je het document toch even op in je "Knop van VBA afsluiten" routine, direct voor Thisworkbook.Close, misschien alleen als de Vlag gewijzigd is?
Dat probeer ik ook met Workbook_BeforeClose(Cancel As Boolean).Schrijf de waarde van die variabele ergens weg in het bestand (voordat het wordt opgeslagen) en lees deze waarde terug bij openen van het bestand. Kan van alles zijn:
- Een bereiknaam, al dan niet verborgen
- CustomDocumentProperty
- Een cel op een (verborgen) tabblad
- In CustomXML
- ...
die variabele is een vlag en wordt gebruikt als men illegaal binnenkomtWat ik al zei, de waarde van een variabele wordt nooit opgeslagen in een document.
Dat heb ik je laten zien in dat document met het CustomUI voorbeeld.Dus vraag is hoe krijg ik een event als men het file opent met shift?
We gebruiken essentiële cookies om deze site te laten werken, en optionele cookies om de ervaring te verbeteren.