• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

automatisch door rekenen

Status
Niet open voor verdere reacties.

xallias

Gebruiker
Lid geworden
28 dec 2010
Hallo mensen ik krijg dit niet voor elkaar met een goed werkende formule.

Excel op Blad1 in kolom E staan de artikelen dit zijn er duizenden met heel vaak hetzelfde artikelnummer in kolom H staan de aantallen nu wil als ik in Blad 2 in kolom B een artikel nummer invul dat in kolom E de aantallen van alle bestellingen van dat artikel nummer uit Blad1 kolom H automatisch opgeteld worden en ingevuld worden in Blad2 kolom H

Dus ik wil graag de formule die ik in moet voeren in de cel in kolom H in Blad2

Alvast bedankt .

Mvg Xal

Misschien willen wij wel een voorbeeld document.

Een excel voorbeeldje (geen plaatje/foto) zegt meer als 1000 woorden.
Vermeld ook even welke excelversie je gebruikt.

Zonder excel bestand zou ik zeggen bestudeer eens:

- sumif (som.als)
- sumproduct (somprodukt)
- Pivot table (draaitabel)

Dank u wel voor uw snelle reactie,s
Sorry voor mijn late maar ik moest natuurlijk eerst betrouwbare informatie eruit halen.
Ik hoop dat ik u hiermee van dienst kan zijn.

Bijlagen

Zonder excel bestand zou ik zeggen bestudeer eens:

- sumif (som.als)
- sumproduct (somprodukt)
- Pivot table (draaitabel)
Hier heb ik echt mijn best voor gedaan maar dit is voor mij zeer hoge wiskunde

Kijk eens naar de bijlage.

Ik heb een sommen.als gebruikt om het aantal op te tellen van alle orders op blad 1 van het gekozen artikel nummer
een index & vergelijken functie om de omschrijving erbij te zoeken.

en als je met microsoft 365 of excel 2019 of hoger werkt een filterfunctie in kolom H tm M van blad 2
waarin ook alle orderregels van het gekozen artikelnummer worden getoond

Bijlagen

Dank u wel voor de moeite maar dit is niet wat ik wil.

Ik wil op blad 2 wanneer ik in kolom b een artikel nummer invul dat in kolom c dat de cellen automatisch aangevuld worden met de optelsom van alle bestellingen uit blad1 van het artikelnummer die overeenkomt met de artikelnummers uit kolom C de uitkomst van alle bestellingen die gedaan zijn en kolom E staan van blad 1 dus als ik in blad 2 in kolom B dit artikelnummer invoer 3M1100 dat dan in kolom c alle bestellingen die gedaan zijn bij elkaar opgeteld automatisch ingevuld wordt.

volgens mij doen onze voorbeeld dit wel.
Geef anders in een voorbeeldje aan wat voor een uitslag je wel wilt hebben.

Onderstaande rekent bij het invullen tot cel B102 automatisch door tot C102 als je de formule in C3 plaatst met Office 365.
Code:
=SOM.ALS(Blad1!D2:D32531;B3:INDEX(B3:B102;AANTALARG(B3:B102));Blad1!F2:F32531)

Onderstaande rekent bij het invullen tot cel B102 automatisch door tot C102 als je de formule in C3 plaatst met Office 365.
Code:
=SOM.ALS(Blad1!D2:D32531;B3:INDEX(B3:B102;AANTALARG(B3:B102));Blad1!F2:F32531)
Dank u wel maar dit werkt niet ik krijg 0 als antwoord

Als je er een tabel van maakt zit dit ingebouwd.
Maak het filter leeg.
Type een nummer in het zoekvenster.
De formule van @HSV klopt wel met office 365

Bijlagen

volgens mij doen onze voorbeeld dit wel.
Geef anders in een voorbeeldje aan wat voor een uitslag je wel wilt hebben.
Als eerste hartelijk dank voor de moeite.

Uw voorbeeld doet het echt goed maar ik heb nu deze excel map aangepast om niet alles te willen te delen.

Het is wel jammer dat hij niet vast blijft staan met scrollen.

ook kan ik de formule niet vinden om hem te kopiëren naar mijn eigen bestand want dat ziet er net iets anders uit.

Maar ik heb hem nogmaals toegevoegd en in blad 2 geschreven wat ik dan echt wil en hopelijk is dat duidelijker.

Bijlagen

Als je er een tabel van maakt zit dit ingebouwd.
Maak het filter leeg.
Type een nummer in het zoekvenster.
De formule van @HSV klopt wel met office 365
Sorry maar dit gaat allemaal mijn pet te boven het is gewoon een kolom hoe maak ik een tabel en hoe weet ik of er een filter inzit en hoe leeg ik die dan

Selecteer alle gegevens en maak er een tabel van op tabblad invoegen.
Gaat een wereld voor je open.
In het filterknopje van de tabel zit de functie om een bepaald nummer te zoeken.

Bijlagen

in C3 op blad2 en doortrekken naar beneden.
Code:
=ALS(B3<>"";SOM.ALS(Blad1!D:D;B3;Blad1!F:F);"")

Sorry maar dit gaat allemaal mijn pet te boven het is gewoon een kolom hoe maak ik een tabel en hoe weet ik of er een filter inzit en hoe leeg ik die dan
Er zit wel een filter in maar ik ben er voor een ander in aan het werk dus ik kan dat filter niet verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan