Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Privacywetgeving
Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.
Private Sub Worksheet_SelectionChange(ByVal Target As Range)
Static PreviousCell As Range ' Houd de vorige cel bij
' Zet de vorige cel terug naar standaardkleur (indien van toepassing)
If Not PreviousCell Is Nothing Then
PreviousCell.Interior.ColorIndex = xlNone
End If
' Geef de huidige geselecteerde cel een kleur
Target.Interior.Color = RGB(255, 255, 0) ' Geel
' Sla de huidige geselecteerde cel op als de vorige cel
Set PreviousCell = Target
End Sub
Zet dit achter het betreffende werkblad.
Het moet wel een xlsm of xlsb bestandje zijn, dus opgeslagen als.
Code:Private Sub Worksheet_SelectionChange(ByVal Target As Range) Static PreviousCell As Range ' Houd de vorige cel bij ' Zet de vorige cel terug naar standaardkleur (indien van toepassing) If Not PreviousCell Is Nothing Then PreviousCell.Interior.ColorIndex = xlNone End If ' Geef de huidige geselecteerde cel een kleur Target.Interior.Color = RGB(255, 255, 0) ' Geel ' Sla de huidige geselecteerde cel op als de vorige cel Set PreviousCell = Target End Sub
Wat jverkerk al zei, die moet achter het betreffende werkblad, niet in een module.
Jazeker, maar in mijn sheet staat focus enz. in het grijs, dus niet te kiezen. Waarschijnlijk omdat het zich in een tabel bevindtKan je hier iets mee?
wat is achter in dit geval?Wat jverkerk al zei, die moet achter het betreffende werkblad, niet in een module.
dat zie ik ja, maar waar zet ik dit nu in mijn sheet ACHTER de sheet?Zie het test document in #8.
P.S.Klik eens in het menu op Beeld en dan Projectverkenner.
P.S.
Vreemd dat je dan eerder wel iets in een Module hebt geplaatst.
We gebruiken essentiële cookies om deze site te laten werken, en optionele cookies om de ervaring te verbeteren.