• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opgelost Naar volgende dagen.

• Onderwerp starter Onderwerp starter Tech8
  • Startdatum Startdatum
Dit topic is als opgelost gemarkeerd
Status
Niet open voor verdere reacties.

Tech8

Gebruiker
Lid geworden
16 okt 2014
Bij het invoegen van een datum, volgen de andere data mooi op, maar als ik op zondag kom, dan geeft hij de datum + 7 weer.
Zie voorbeeld bestand.
Datum in cel B2 ingeven en dan zie je de volgende dagen, vanaf de datum die je ingaf tot een week later.
is de datum op een zondag, zet hij direkt een week later.

Bijlagen

De formule in B21 geeft aan:
=ALS(A22>=$B$2 = WAAR

Ik zie wel nog meer vreemde verschijnselen.
Je hebt datums in kolom A en in kolom B. Dat zijn soms dezelfde, soms niet, en dat is niet enkel afhankelijk van al dan niet een zondag in B2.
Dus wat is precies de bedoeling, zowel in A als in B?

En voor het weeknummer gebruik je niet het ISO weeknummer.

@AHulpje
Thx om mee te denken, maar is niet echt wat ik zoek.

@edmoor
Thx, dit heb ik ondertussen veranderd.

@Enigmasmurf
De data in kolom A zijn hulp data om de formules in kolom B te laten werken.

Ik geloof het graag, maar dat zegt nog niets over het resultaat dat je wil zien.
Heb net de methode van AHulpje bekeken, en mocht ik al ergens willen over gokken, dan was ik tot hetzelfde gekomen, dus je zal echt specifieker moeten aangeven wat je als resultaat verwacht.

Een ISO-week begint op maandag en eindigt op zondag.
Die zondag valt 7 dagen later dan de maandag (in tegenstelling tot wat je in jouw bestand aangeeft)

@Enigmasmurf
Als je in mijn bijgevoegd bestand in cel B2 de datum veranderd, dan zie je in kolom B veranderen wat ik wil.

@snb
Ja, dat zie ik ook wel, maar hoe kan ik het oplossen dan?

Bijlagen

In B9
= $B$2-$B$3+1
in B11
= $B$2-$B$3+2
in B13
= $B$2-$B$3+3 etc.

in B21
= $B$2-$B$3+7

Oei, we gaan rondjes draaien. Als we in kolom B zien wat je wil, dan was gans dit draadje overbodig, niet?
En je houdt nogal vast aan 2/3. Zet er bv. eens 6/3 dan zie ik in kolom B achtereenvolgens 10, 11, 12, 6, 7, 8, 9.

Wat wil je nu precies zien?
De datums van maandag t/m zondag die vallen in de week waarin de datum uit B2 valt?

Dank aan allen die de moeite deden om effe mee te denken.

Ben toch benieuwd wat nu de oplossing is.
Aangezien jullie niet zagen wat de juiste bedoeling was, laat ik he hierbij en zette ik de vraag als opgelost.
Als de datum een maandag tot zaterdag is, dan geeft hij deze ook weer in de lijst, is de datum een zondag, dan geeft hij deze niet weer, maar wel de volgende zondag.
Dus zal mij maar neer leggen bij mijn ontwerp.

Bijlagen

• Zaterdag.jpg
    Zaterdag.jpg
    28,6 KB · Weergaven: 10
  • Zondag.jpg
    Zondag.jpg
    29,1 KB · Weergaven: 10
We zagen niet wat de bedoeling was omdat je niet goed uitlegt wat de bedoeling is. Zie mijn vraag in #12.

Als ik de formules van snb in jouw bestand plaats krijg ik mijns inziens toch waar je heen wil.

Bijlagen

Dus als je de datum van een zondag invult dan wil je de maandag t/m zaterdag voor die datum zien, in alle andere gevallen de dagen van de week waarin de ingevoerde datum valt?
Dan kun je toch gewoon de (hulp?)datums uit kolom A gebruiken?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan