Flash / shockwave in Firefox

Status
Niet open voor verdere reacties.

Erial-C

Gebruiker
Lid geworden
19 nov 2001
Probleem met flash en shockwave animaties:

Ik gebruik meestal Firefox (v1.5). Echter, de laatste tijd valt me op dat veel sites met flash en/of shockwave onderdelen gewoonweg blanco blijven.

Ik heb de laatste versies voor shockwave/flash opnieuw geïnstalleerd, maar het blijft hetzelfde. Ook de testpagina's van macromedia tonen een blanco beeld (althans, daar waar de animaties moeten staan).

Met IExplorer en Netscape heb ik geen problemen.

Het lijkt dus aan Firefox te liggen (of misschien de security instellingen).

Alle tips en adviezen zijn welkom.

Bedankt!

Probeer FF eens opnieuw te installeren.
Kijk ook even welke versie van flashplayer de sites gebruiken die je niet kan zien. (versie 8 maybe)

Helaas, herinstallatie FF heeft niet geholpen.

Ik heb de nieuwste versies van shockwave en flash (ook weer opnieuw geinstalleerd) zonder dat de animaties worden weergegeven.

Het geluid bij de animaties lijkt overigens wel te doen. Ik zie dus alleen de animatie niet.

Heb je niet dat puzzelstuk waar je op kan klikken om de drivers te downloaden? Probeer anders een naar de "expansion-packs" van firefox te zoeken... daar kan je misschien wel wat vinden...

Bedankt voor de tips.

Ik heb gisteren een andere taal Firefox (ik weet niet of dat uitmaakt) geïnstalleerd en kreeg inderdaad op sites met flash/shockwave, zo'n melding (met puzzelstuk) van missing plugin en heb op die manier flash en shockwave geïnstalleerd.

Helaas zelfde resultaat.

Waar de animatie moet staan, is het gewoon blanco. Ook niet eens zo'n pictogram dat er een illustratie zou moeten staan, maar gewoon wit.

Ik meen, bij het laden van een shockwave animatie, een fractie van een seconde zo'n shockwave voortgangsindicator te zien op de plaats van de animatie, maar die verdwijnt meteen weer.

Zou het aan privacy/java instellingen van FF kunnen liggen?

Aangezien shockwave/flash wel voor IE en Netscape werkt op dezelfde PC, lijken mijn firewall/AV-software er toch minder mee te maken te hebben (als dat überhaupt van invloed kan zijn).

Erial-C zei:
Helaas, herinstallatie FF heeft niet geholpen.
Had je Firefox eerst volledig verwijderd? Dit zou je eens kunnen proberen:

1) verwijder eerst alle extensies en themes die je eventueel hebt geïnstalleerd
2) sluit Firefox af
3) deïnstalleer Firefox via Configuratiescherm > Software
4) verwijder de map C:\Documents and Settings\Gebruikersnaam\Application Data\Mozilla*
5) verwijder de map C:\Program Files\Mozilla Firefox
6) herstart de pc
7) download en installeer Firefox opnieuw

* Let op: hiermee verdwijnen je favorieten ook, dus misschien is het handig daar eerst even een back-up van te maken.

Bedankt voor de uitleg; stap 4 heb ik gemist bij het verwijderen/herinstalleren!

Ga ik proberen...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan