Sony Vaio geen beeld meer na I/O schijffout

Status
Niet open voor verdere reacties.

AstridTh

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
4 aug 2014
Drie weken geleden heb ik een tweedehands Sony Vaio gekocht. Deze draaide goed echter na een week merkte ik dat het heel lang duurde voor ik iets op kon starten, nadat Windows volledig was doorgestart.
In de event log vond ik vele van deze errors : atapi error 11 device ide ideport2
Chkdsk /f heeft zoveel mogelijk gerepareerd en nadien waren deze errors weg.
Vervolgens heb ik de pc opnieuw geïnstalleerd omdat er een illegale Windows versie op stond. Deze vervangen dus door een legale Windows 7 Pro en daarna legio updates geïnstalleerd.
So far so good... dacht ik.
De volgende dag hetzelfde euvel met het minuten moeten wachten alvorens er iets startte. Via de taskhost wilde ik kijken wat er nu gaande was met de draaiende processen.
Vervolgens volgde er een I/O schijffout (weet helaas de rest niet meer) en dus wilde ik de laptop opnieuw opstarten.... en daarmee was het einde oefening.

Als ik 'm aanzet flitsen de lampjes van de accu en harddisk 1 seconde en daarna niets meer. Accu er een paar minuten uit gehad, geen resultaat.
Harddisk er uit, bootable dvd er in. Dvd spint wel op, maar geen beeld. Externe monitor aangesloten, zelfde exercitie uitgevoerd, nog steeds geen beeld.

Ik vrees dat het moederbord het loodje heeft gelegd.

Heeft iemand wellicht nog tips waar ik niet aan heb gedacht (of vergeten ben op te schrijven, in dat geval excuus)?

Ik heb gisterenavond de memtest van Hirens aangezet, zonder fouten. Een andere HDD geeft hetzelfde resultaat. Ik heb maar een andere besteld... werk moet toch door. Bedankt voor je aanvullende tips.

ik kan het even niet volgen start de laptop nu wel door of niet?
en met door starten bedoel ik dat je in de bios kan komen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan