• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opgelost Uurgegevens uit urentabel kopiëren naar kwartierentabel

Dit topic is als opgelost gemarkeerd

RDIE

Gebruiker
Lid geworden
25 aug 2013
Hoi,
Ik heb een tabel met op het ene tabblad kwartieren (dus 365x24x4=35.040 regels) en een tabel met op het andere tabblad uren (365x24 =8.760 regels) waar uurtarieven bijhoren.
Voor elk kwartier moet in de urentabel de bijbehorende uurprijs gezocht worden. Ik heb e.e.a. geprobeerd op te lossen met een ALS-functie echter bij het doorkopiëren wordt dan bij bijvoorbeeld het 2e kwartier uit de urentabel de prijs van het 2e uur gehaald wat dan uiteraard niet klopt. Immers in de kwartierentabel moet 4 x eenzelfde uurtarief geplaats worden.
Ik heb een 'dummy tabel' ter grootte van twee maanden toegevoegd om het wat duidelijker te maken.
Wie kan mij aan een stukje code helpen, (of een slimme functie?), waarmee ik dit kan oplossen ?

Bijlagen

Zet in M3 t/m M6:
Code:
=uurtarieven!G2
Selecteer het gehele blok en trek door naar onder.

Quick & Dirty oplossing.

Laatst bewerkt:
Bedankt voor je reactie echter dat gaat natuurlijk niet werken aangezien je daarmee simpelweg relatief kopieert. (zie mijn eigen opmerking in mijn toelichting

@AlexCEL
Ik neem maar even de verdediging van TS op mij;), meer bepaald omdat ik hem in mijn vorige reactie ook al gelijk gaf en een correcte oplossing postte.
Je skills zijn mij voldoende bekend, dus het zal wel een moment van verslapte aandacht geweest zijn (een ook bij mij niet onbekend verschijnsel🤣).
Dus: jouw methode verwijst in M3 tot M6 naar G2, en in M7 tot M10 naar G6. Dat laatste moet naar G3 zijn.

Mea culpa. Had ik niet gezien.

Kan het niet meer deleten helaas, verzoekje bij moderator neergelegd.

Beste allen,
Hartelijk dank voor jullie hulp ! De functie die Enigmasmurf heeft gepost werkt perfect. Bedankt hiervoor!
Opgelost dus.
En @AlexCEL, in jouw voorbeeld bestandje staat inderdaad ook precies wat ik bedoelde echter hoe kopieer jij dan de functie zodanig dat niet bij elke volgende cel G wordt opgehoogd met 1 ? Als ik jouw oplossing doorkopieer dan krijg ik achtereenvolgens G3, G4, G5 etc.
Ik zet de vraag alvast op opgelost maar wellicht wil je me hier nog even de juiste tip voor geven ?
Thx!

Terug
Bovenaan Onderaan