Ghost Recon Wildlands niet langer offline te spelen

buick

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
6 sep 2001
Besturingssysteem
Windows 10/11
Ik wilde na een paar jaar weer eens beginnen met Wildlands en heb het via Ubisoft weer geinstalleerd.
Maar tot mijn verbazing lijkt het niet meer mogelijk om de game offline te spelen.

Ten eerste heeft de ubi launch app de optie "start offline " weggehaald, maar ook kan ik zonder internet de game niet meer starten. Ik krijg dan direct de melding van ubi connect dat ik offline ben en moet inloggen. De game start niet meer (wat vroeger nog wel was)

Als ik wel internet aanzet kom ik in het main menu maar van de 10x dat ik op "continue campaign" (mjn solo campaign) klik, gaat hij minstens 8x nog steeds naar matchmaking

Heeft iemand een idee of ik diot kan oplossen of wordt ik binnenkort gedwongen om mijn officiele ubigame in te ruilen voor iets minder legale, maar wel offline werkende, versies?

Heb je dit al geprobeerd?
Om deze inhoud te bekijken, hebben we jouw toestemming nodig om cookies van derden te gebruiken.
Voor meer gedetailleerde informatie, zie onze cookiespagina.

Geprobeerd, maar de launcher schijnt zich meer en meer als een rootkit te gedragen dan als een launcher.
Als ik de file read-only maak, maakt de launcher een andere file aan (settings.yaml.tmp). als ik die ook aanpas en blokkeer, kom ik niet meer door het loginscherm heen.

Update :
Dit is wat er gebeurt als ik beide yaml files offline zet en blokkeer en vervolgens de game start :

grw2.jpg

Laatst bewerkt:
Ik begin het idee te krijgen dat Ubisoft, net als SOny destijds, een rootkit in de launcher heeft gebouwd.
Voorbeeld : Als ik voor of tijdens de game "ipconfig /release" doe, dan doet de launcher direct een renew. Als ik in de ini "start offline=YES" ingeef, dan maakt de launcher gewoon een nieuwe ini aan waarin hij wel online kan.
Het ergste is dat zelfs als ik de game volledig blokkeer in de firewall, de launcher de blokkade omzeilt en alsnog online gaat.
Alleen uitschakelen van de netwerkkaart voorkomt dat de game online gaat, maar dan weigert de game ook te starten.

Enige lichtpuntje is dat er momenteel wat rechtzaken in voorbereiding zijn die over dit onderwerp gaan. Het resultaat daarvan gaat wel nog jaren op zich laten wachten.

Wordt lastig. Je kunt nog proberen te kijken welke DNS queries dat ding doet en die via een toevoeging aan je hostfile blokkeren. Waarschijnlijk weigert de software dan alsnog dienst, maar je kunt een poging doen.

Terug
Bovenaan Onderaan