Steeds opnieuw aanduiden om bestanden van GSM naar pc over te zetten

userman

Gebruiker
Lid geworden
29 mrt 2004
Besturingssysteem
Windows 11
Als ik vroeger mijn telefoon 'S25 Ultra (Android 16 One UI8) met de USB kabel verbond met de pc ging er een map open die gans de telefoon bevatte en waar ik gewoon verder mee kon.
Nu sinds de update met One UI8 moet ik steeds op het telefoonscherm omlaag vegen om het melding venster te openen en daar aanduiden dat ik USB wil gebruiken voor bestandsoverdracht, en dit elke keer opnieuw.
Is hier een mouw aan te passen?

geen idee, maar wat ik mij afvraag: is het niet een extra beveiliging van die update?
En maakt die 1 seconde extra werk wat uit?

Ik las trouwens dit nog:
Bij aansluiting op de pc moet de optie "Bestandsoverdracht" in de telefoon geactiveerd zijn. Daarnaast moeten de nieuwe Android 16-beschermingen tegen USB-gebaseerde aanvallen eerst worden uitgeschakeld, zodat de poort gegevens verzendt of de telefoon überhaupt wordt gedetecteerd.

Of:
Na de One UI 8 update werkt de automatische bestandsoverdracht soms niet meer door bugs (zoals de "Dynamische achtergrond" bug) of verkeerde USB-instellingen; controleer eerst je USB-instellingen op 'Bestanden overzetten', update je telefoon en apps via de Galaxy Store, herstart het toestel, en controleer de "Mijn bestanden" app; Samsung werkt de bugs mogelijk weg in toekomstige updates, meldt
Samsung op hun forum als de standaardoplossingen niet werken

Bedankt voor deze info, ik ga mijn licht eens bij Samsung opsteken.

Toen ik twee jaar geleden aan de smartphone raakte, was dit de eerste vraag over de smartphone die ik op een forum stelde.

Het antwoord was: "Ja, dit moet elke keer".

Inmiddels gebruik ik LocalSend. Je kunt daarmee draadloos bestanden heen en weer sturen binnen je eigen netwerk.

Tot voor de update van One UI8 ging het zonder die handelingen. Kabeltje er in, kabel in de pc en direct verscheen de telefoon in verkenner. LocalSend lijkt mij ook interessant, ga dat eens opzoeken.

Via de Samsung community is er een oplossing gevonden die simpel en goed is.

Ga naar Instellingen > Info telefoon > Softwaregegevens. Tik 7 keer achter elkaar op Buildnummer totdat er staat Ontwikkellaarsmodus is ingeschakeld.
Ga onder Ontwikkellaarsmodus naar de sectie netwerken en duid standaard USB configuratie aan en kies bestanden overzetten.

Geweldige tip, lijkt mij.

Ik ga het zelf ook proberen, hoewel ik geen Samsung telefoon heb.

Indien het puur gaat om het overzetten van foto's vanaf de smartphone naar de computer kan je KDE Connect overwegen. Hiervoor moet de smartphone wel via wifi zijn verbonden om in hetzelfde netwerk als de computer te zitten. Aansluiten met een kabel is dan niet meer nodig.

Misschien een tip: ik zet mijn afbeeldingen/foto's automatisch over naar Dropbox. Hoef ik niets voor te doen, geen kabeltje niets. Super handig en je hebt je foto's gelijk in de cloud en zou je ze van je smartphone af kunnen halen.

Het nadeel van Dropbox is dat het in de gratis versie beperkt is qua opslag, maar het kan een mooie optie zijn.

Das waar, ware het niet dat ik met de gratis versie toch 23 gb. heb. Dat was nog in die tijd dat je de link kon delen en dat je gratis mb's erbij kreeg.

Wat ik dan ook doe is alle foto's per maand weer opslaan op mijn NAS. En dan kan ik dropbox weer legen.

Maar goed, als je alles op google drive zet, met een backup, dan gaat het ook vanzelf.

Indien het puur gaat om het overzetten van foto's vanaf de smartphone naar de computer kan je KDE Connect overwegen.

Met het reeds genoemde LocalSend kun je alles op deze manier heen en weer sturen. Niet alleen foto's, maar alle soorten bestanden. Misschien geldt dit voor KDE ook wel, trouwens.

Mijn smartphone heet Patient Onion en mijn computer Adorable Pumpkin.

Laatst bewerkt:
Met het reeds genoemde LocalSend kun je alles op deze manier heen en weer sturen. Niet alleen foto's, maar alle soorten bestanden. Misschien geldt dit voor KDE ook wel
Met KDE Connect werkt dit inderdaad ook. Het voordeel van KDE Connect is dat het met elke besturingssysteem werkt en elk apparaat in hetzelfde netwerk gekoppeld kan worden. Zelf werk ik alleen met Linux op mijn desktop en laptop, dus de opties voor alleen Windows en/of Mac ken ik verder niet.

Indien het puur gaat om het overzetten van foto's vanaf de smartphone naar de computer kan je KDE Connect overwegen. Hiervoor moet de smartphone wel via wifi zijn verbonden om in hetzelfde netwerk als de computer te zitten. Aansluiten met een kabel is dan niet meer nodig.
Ik heb het geprobeerd, net als LocalSend, maar met geen van beide lukt het verbinding met de pc te maken.
Als ik het IP adres ingeef dan krijg ik dat er geen antwoord op de ping komt.
De pc zit via een TP Link switch verbonden via een Deco systeem. Dus van modem naar TP Link systeem naar TP Link switch en dan de pc.
Ik heb geëxperimenteerd met de beveiliging van alle toestellen en zo ingesteld dat van ieder toestel dat verbinding wou maken er een vraag zou komen, maar die kwam er niet.
Ik heb ook Google drive getest, maar tegen de tijd dat er een filmpje van 30 sec is geüpload heb ik er met de kabel minstens 2 gedaan.

Bij LocalSend hoef je in elk geval geen IP-adres in te geven.

Beide apparaten moeten op hetzelfde wifi-netwerk zitten. Dan zouden zij elkaar moeten herkennen.

Natuurlijk moet LocalSend wel op beide apparaten actief zijn. Op mijn computer staat het permanent aan. Op de smartphone gaat het aan en uit naar gebruik.

LocalSend gaat dus niet omdat de pc met kabel verbonden is en geen wifi heeft.

Ik had niet goed gelezen en heb het nog eens getest. Ik kan van de pc naar de gsm, maar andersom wil het niet lukken.De telefoon blijft maar naar toestellen zoeken, maar vind niets.

Terug
Bovenaan Onderaan