Externe HD sluit niet af omdat hij nog in gebruik zou zij

adnieuwenhuizen

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
26 sep 2003
Ik heb 3 verschillende HD die allemaal met dit probleem kampen. Ik weet zeker dat ik alle programma's heb afgesloten toch krijg ik de mededeling dat ik niet kan afsluiten omdat de HD nog in gebruik zou zijn.
Kan ik zonder bezwaar de stekker eruit halen want alles wat ik wilde overzetten staat wel op de HD

Wat bedoel je met "afsluiten"? "Windows afsluiten" of "Hardware veilig verwijderen en media uitwerpen"?

Laatst bewerkt:
Indien je wat langer wacht ook niet?

Zelf trek ik die dingen en gewoon te pas en te onpas gewoon uit en gebruik die optie veilig afsluiten niet eens.

Draai eens een SFC/ scannow.

Kan bijv. een virusscanner zijn die op de achtergrond nog de schijven aan het controleren is. Dat of een van heel veel mogelijk andere processen.

In de regel is het zo dat als je alleen informatie hebt gelezen van de schijf dan kun je deze gewoon verwijderen. Heb je er ook naartoe geschreven dan zou er nog informatie in een cache kunnen staan die niet is weggeschreven. Verwijder je op dat moment de schijf dan kan de schijf corrupt raken.

Kijk even in Taakbeheer wat er nog meer draait. Het kan inderdaad Defender zijn (van win zelf voor beveiliging) of iets anders.
En ik zou als ik jou was, de HDD er niet zomaar uithalen, doe het wel op de juiste wijze.

• Zorg ervoor dat alle geopende bestanden (zoals Word-documenten of foto's) die op de schijf staan, zijn gesloten.
  • Klik rechtsonder op de taakbalk op het icoon van een USB-stick met een vinkje (deze kan verborgen zitten onder het pijltje omhoog).
  • Klik in het menu op Hardware veilig verwijderen en media uitwerpen.
  • Kies de externe schijf uit de lijst.
  • Koppel de schijf pas los nadat je de melding krijgt dat dit veilig is.

Die melding krijgt TS dan niet.
TS schrijft: "krijg ik de mededeling dat ik niet kan afsluiten omdat de HD nog in gebruik zou zijn".

Ik laat alle alle schijven altijd aangesloten en pas als ik de pc uitstaat dan verwijder ik deze. Als de pc dan niet afsluit is dat een ander verhaal.

Ja, eerst kijken wat er op de achtergrond nog doorloopt. Daarna op de juiste wijze afsluiten/afkoppelen.

Terug
Bovenaan Onderaan