i mac scherm voor windows gebruiken

Status
Niet open voor verdere reacties.

kitman

Gebruiker
Lid geworden
22 mrt 2008
Berichten
339
Ik zou een cad/cam willen gebruiken maar dat draait via Windows10.
Voor de rest doe ik alles op iMac.
Is er een manier om een windows pc te kopen en deze te laten draaien op mijn iMac scherm?
Lijkt voor insiders misschien een domme vraag, maar zo goed ben ik niet in de materie.
 
Er zijn geen domme vragen, alleen domme antwoorden...

Ik heb zowel Apple (macbook & iPad) als een windows laptop (snap dus wel de vraag) maar dit gaat echt niet lukken.
Je kunt wel windows10 min-of-meer installeren op Apple met b.v. VirtualBox, dat is misschien een oplossing voor héél lichte windows software, maar cad/cam is héél zwaar.

Heb je hier al gekeken naar cad/cam voor Apple: https://machow2.com/best-cad-mac/
 
Laatst bewerkt:
Ik heb op mijn Mac al paralells staan met windows xp voor midi en muziek programs.
Nu dacht ik Fusion 360 aan te schaffen want mijn Cad/Cam draait ook onder xp, maar is geen 3D.
Zou handig en goedkoop zijn als ik een pc ook op het scherm van mijn mac kon laten draaien.
Moet ik een andere oplossing zoeken, en investeren.
Achter op de mac heb ik usb poorten en nog een vierkant poortje, waar dient die laatste voor?
 
Is er een manier om een windows pc te kopen en deze te laten draaien op mijn iMac scherm?
Antwoord NEE

Ik heb op mijn Mac al paralells staan met windows xp
Oie..... hoe oud is je mac wel?
En welke OS op uw iMac

Op een iMac High Sierra kan je windows 8 installeren via Bootcamp. en daarna Windows 10 erover zetten.
 
de mac is oud id.
Komt omdat ik xp nodig heb voor mijn programmas.
Na update van de os doet parallels met xp het niet meer en doen die het niet meer.
Dus blijft dat zo, want voor de rest werkt alles prima.
Het vervelende met hedendaagse programmas is dat die zo uitgebreid zijn en gewoonlijk heb je er maar 10% van nodig.
Je moet wel heel de reutemeteut leren.
Zoals vb Cubase.
Wat je daar tegenwoordig allemaal mee kan...... niet nodig voor hetgeen ik gebruik.
Nu wil ik 3D gaan frezen en is het ook best om een 3D cad/cam programma te hebben, vb Fusion 360.
Snel iets tekenen gaat ook hiermee niet.
Mijn huidige cad/cam werken onder xp, simpel snel en eenvoudig.
Wil je dat upgraden? $$$$$.
Als ik het zo bekijk is de goedkoopste oplossing een windows pc/laptop met windows 10.
 
Teamviewer kan dat en is voor persoonlijk gebruik gratis.
https://www.teamviewer.com/en/solutions/remote-desktop/mac/

[h=4]How do I connect to a remote desktop on a Mac?[/h]To use remote desktop on your Mac, simply download TeamViewer from teamviewer.com on both the Mac and the other device, regardless of its operating system. Then select the “Remote Control” tab and enter the Partner ID of the device you would like to connect to.
 
Laatst bewerkt:
Ik probeer via Teamvieuwer mijn imac met een windows laptop te verbinden.
Lukt niet.
Zou het kunnen dat beide computers dezelfde versie moeten hebben?
Voor Windows 10 is dat de laatste versie, maar die werkt niet op mijn Mac.
 
Voor beide versies moet je 15.7.6 downloaden...
Voor Windows de windows versie, voor Mac de mac versie - maar de nummering loopt gelijk ....
 
Die versie kan ik niet installeren op mijn mac.
Mijn os is te oud.
Ik kan wel versie 11 installeren, maar die gaat dan weer niet bij windows 10.
 
Klopt ... maar over veiligheid en inbraakbestendig zullen we het dan maar niet hebben hé ... lijkt me niet zo'n verstandige zet om dat te doen ...

En op basis waarvan heb jij vastgesteld dat het niet verstandig is of is dat gewoon een aanname?
 
Gezien hoe oud die OS is ? als TS voor de windows versie ook zoveel versies moet teruggaan om syncroon te blijven dan is dat een versie van jaren geleden.
Teamviewer is een communicatie tussen toestellen over het lokale net, potentieel over het ganse Internet.
Als je er van uitgaat dat dit nog veilig zou zijn jaren na datum dan vraag ik me af waar al die 'security updates' van programma's dan eigenlijk over gaan ? Zou nooit dat risico willen lopen voor zo iets te werken met 'oude' software ...
 
Je hebt misschien wel een punt.
Als ik mijn OS moet upgraden dan heb ik het ook niet meer nodig.
Zou een mini mac van na 2012 een oplossing kunnen zijn.
Kan zo direct niet vinden of dat samen op een imac is te krijgen.
 
Mijn reactie was vooral op de bedenking van @maestro12 ... Ik zou je aanraden toch die NoMachine te proberen omdat ik het vermoeden heb dat de hedendaagse versies (resp. Win en Mac) van deze software misschien wel te installeren en tot samenwerking te bewegen zijn.
Proberen kan geen kwaad hé ... Lukt dat toch niet, omdat vb. de Mac-versie niet meer wil installeren op je oude IMac, tja ... dan zal je het geweer van schouder moeten veranderen.
 
@Digicafee, mijn vraag was meer bedoeld in de trand van, 'zou een oude versie van teamviewer dan onveiliger zijn dan de oude versie besturingssysteem' Dat denk ik namelijk niet, Teamviewer moet je bewust aanzetten (alle versies) om er iets mee te kunnen, en ja, je kunt het automatisch mee op laten starten, maar in mijn herinnering moet je ook dat bewust kiezen.
Ik denk dus dat in dit geval, het OS de onveilige factor is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan