• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

excelbestand met dynamische afbeelding automatisch bijwerken

Status
Niet open voor verdere reacties.

adhoeks

Gebruiker
Lid geworden
9 apr 2018
Berichten
13
Hallo,
ik heb mijn probleem al eerder op 9-4 en 16-4 geprobeerd uit te leggen, maar ik ben er helaas nog niet uit.
Ik hoop nu dat iemand mij kan helpen, want ik ga zeer binnenkort met pensioen en zie dit eigenlijk als een afscheidscadeau voor mijn afdeling:D
Ik heb 2 excelbestanden bijgevoegd, 1 weekoverzicht en een dagdisplay die middels een dynamische afbeelding het dagoverzicht laat zien.
Dit alles werkt perfect op 1 pc, maar als het displaybestand op een andere pc in het netwerk geopend wordt, dan wordt het niet automatisch bijgewerkt.
Het derde bestand is een Wordbestand met de uitleg met schermafbeeldingen van mijn probleem.
Iedereen alvast hartelijk dank voor alle moeite.
mvgr.
Ad Hoeks
 

Bijlagen

  • PLANNING WEEK 1.xlsx
    30,9 KB · Weergaven: 30
  • probleemomschrijving.docx
    1,8 MB · Weergaven: 51
  • Testdisplay.xlsx
    14,6 KB · Weergaven: 20
Laatst bewerkt:
1. plaats geen bestanden die ingrijpen op het systeem van de helper !! . Verwijder die overbodige 'ontime' lus
2. actualiseren bij openen is een eigenschap van de querytable in het bestand; dat actualiseren kun je daar instellen en hoef je dus niet te programmeren
3. kijk bj de eigenschap 'connections' van het werkboek of daar het pad naar het weekoverzicht goed staat.
 
Laatst bewerkt:
Beste snb, excuses als ik iets teveel gestuurd heb, maar het pad naar het weekbestand staat goed, maar wordt niet automatisch bijgewerkt.
 
Beste SNB,
ik heb de macro weggehaald (bestand vervangen door xlsx); zou iemand nu nog eens willen kijken en met mij meedenken voor een oplossing?

1. plaats geen bestanden die ingrijpen op het systeem van de helper !! . Verwijder die overbodige 'ontime' lus
2. actualiseren bij openen is een eigenschap van de querytable in het bestand; dat actualiseren kun je daar instellen en hoef je dus niet te programmeren
3. kijk bj de eigenschap 'connections' van het werkboek of daar het pad naar het weekoverzicht goed staat.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan