• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Versnellen snelheid en berekeningen Excel 2016 (64 bit) onder Windows

Status
Niet open voor verdere reacties.

wtr2016

Gebruiker
Lid geworden
13 mei 2016
Berichten
43
Allen,

Ik heb inmiddels, mede met jullie hulp, een leuk Excel bestand met flink wat berekeningen (INDEX, VERT.ZOEKEN) etc.
Het beslaat nu 42000 regels en bijna 1000 op een aantal andere werkbladen.

Echter..... de berekeningen en de 'calculating' bij een mutatie duren nu erg lang (ongeveer 10-15 minuten per keer, dus ook bij het testen/uitproberen en selecteren van gegevens).
Inmiddels heb ik Excel 2017 64-bit geinstalleerd, vanwege allocatie van meer geheugen (16 GB heb ik) etc., zonder echt zichtbaar resultaat.

Qua grootte is het bestand nu 12-13 MB.

Bestaat er een manier om dit bestand sneller te laten opereren?

Note:
OS Windows 10 Pro (64 bit), 16 GB RAM
 
Bij mijn weten heeft bij dergelijke aantallen 64 bits t.o.v. 32 bits geen toegevoegde waarde. Om gebruik te maken van de 16 GB moet m.i. alleen het besturingssysteem 64 bits zijn.

Laat eens zien wat je hebt (voorbeeld). Mogelijk kunnen formules geoptimaliseerd worden of kan e.e.a. via VBA versneld worden.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan