• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Grand total in grafiek

Status
Niet open voor verdere reacties.

snb

Verenigingslid
Lid geworden
12 jun 2008
Berichten
19.652
Hola,

Ik heb een draaitabel gemaakt.
Voor 90 dagen (rijen) worden gemiddelden van resultaten van vier groepen (kolommen) gepresenteerd.
De draaitabel gooit daar eigener beweging een "grand total' kolom bij met in dit geval gemiddelden per dag.

Op basis van deze drraitabel wil ik een grafiek maken met de gegevens van alle groepen en de gegevens uit die laatste 'grand total' kolom.

De grafiek bevat wel de gegevens van de groepen maar niet de 'grand total' gegevens.
Wat moet ik doen om die ook in de grafiek te krijgen?

Bij voorbaat mijn dank.
 
Dank Sjon,

Helaas gaat die bijdrage juist over het niet opnemen van de 'grand total' kolom in de grafiek.
 
@cow

muito bom

Maar daar gaat het over subtotalen.
 
ik dacht dat in die video over de maandgegevens er subtotalen per trimester en een eindtotaal op jaarniveau was.
Mijn portugees ('t was geen spaans, dus gokte ik maar) is 0, maar ik kon anders wel een beetje meevolgen wat er aangeklikt werd.
Stuur anders eens je voorbeeldje.
 
Zie de bijlage
 

Bijlagen

  • __PT_001.xlsb
    24 KB · Weergaven: 25
Eu jogo a toalha
 
Workaround misschien? Extra kolom toevoegen in oorspronkelijke tabel met in deze extra kolom de Grand Total via =GetPivotData.
Dan van deze tabel een nieuwe pivot maken, en aan deze nieuwe pivot de grafiek hangen.

Greetz/Excelbat
 
@excelbat

Ja, ik had de gegevens van de draaitabel ook al elders gekopieerd en daarvan een grafiek gemaakt. Vind ik niet zo elegant.
 
met VBA kan je weinig knoeien in een draaitabel.
Dus elders kopieren en wat aanpassingen doen, is de beste van de slechte oplossingen.
 
Ik vermoed dat we niet veel verder komen.
Eenieder bedankt voor de -soms exotische- bijdragen.
Ik blijf het een merkwaardig fenomeen vinden.
Ik zet de draad op 'opgelost'.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan