• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Verticaal zoeken

Status
Niet open voor verdere reacties.

mannschaft

Gebruiker
Lid geworden
2 mrt 2011
Berichten
26
Beste,

Ik heb een excel lijst met binnenkomende goederen en een lijst met orders.
Nu wil ik achter iedere regel bij de binnenkomende goederen gelijk zetten voor wie het is.
Alleen met verticaal zoeken lukt het niet.
Ik heb een redelijke kennis van Excel maar hier kom ik niet uit!

Kan iemand mij helpen?
 

Bijlagen

  • 18.03.2020_next shipment.xlsx
    60,2 KB · Weergaven: 30
Toch is je probleem simpel: in kolom A eindigt elk artikelnummer met een spatie, en die zit niet in je Orders tabel. Dus vindt-ie 'm niet. Haal in A2 de spatie weg, en je formule werkt prima.
 
Ik zou 'm nog wel aanpassen, want je kunt hem zo nog niet doorkopiëren. Allereerst doordat de range niet vast staat, en verder ontbreken er nogal wat artikelen, dus dan krijg je een foutmelding. Ik zou 'm zo maken:
PHP:
=ALS.FOUT(VERT.ZOEKEN(Blad1!A2;Orders!$A$1:$K$437;11;ONWAAR);"")
 
Als je spaties niet weg wilt halen om wat voor reden ook:
Code:
=ALS.FOUT(VERT.ZOEKEN(SPATIES.WISSEN(A2);Orders!$A$1:$K$437;11;0);"")
Edit:
Voor veel artikelen zijn er verschillende documenten te vinden. Bijvoorbeeld voor artikel "247950-1028-10" zijn er al 4 documentnummers te vinden: V01117, V01225, V01229 en V01235. Met VERT.ZOEKEN krijg je alleen de eerste overeenkomst. Hoe moet hiermee omgegaan worden?
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij is dat een mooie casus om met PowerPivot aan te pakken.
Dan zou je wel van die lastige trailing spaties af moeten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan