• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Formule wordt automatisch foutief aangepast in tabel

Status
Niet open voor verdere reacties.

lvduyn

Gebruiker
Lid geworden
13 jul 2011
Berichten
13
Beste forumleden,

Ik ben sinds enige tijd bezig met query's en het koppelen van diverse bestanden, waar ik overigens erg tevreden over ben. Alleen gaat het mis bij het doorvoeren van een formule in de tabel. Als ik een nieuwe regel in de tabel toevoeg, dan past hij de formule in de vorige regel aan en klopt deze niet meer. Het gekke is dan de formule in de nieuwe regel wel klopt. Ik heb een fictief bestand toegevoegd met plaatjes in het werkblad Kees Noord.

Als ik bij tabblad Kees Noord een regel op A11 toevoeg, dan gaat het mis met de formule. De formule telt het aantal incidenten wat zich voorgedaan heeft op een locatie wat ik via een "aantallen.als" verwerkt heb. In de kolom totale kosten gaat het wel goed, dus ik vermoed dat ik ergens iets niet goed doe.

Ik weet dat dit ook in de query builder kan, maar dat vind ik erg lastig :shocked: en probeer het eerst via een standaard formule.

Hopelijk kunnen jullie mij iets verder helpen.

Alvast bedankt voor de moeite.

groeten,
Leen
 

Bijlagen

  • Voorbeeld overzicht.xlsx
    158,5 KB · Weergaven: 35
Probeer het zo eens:
Code:
=AANTALLEN.ALS(A$2:[@Filiaal];[@Filiaal];$B$2:[@Plaats];[@Plaats])
 
Beste AlexCEL,

Bedankt voor je reactie en de formule werkt :thumb:

Ik kreeg het zelf eerst niet voor elkaar met de [@Filiaal] code, omdat ik verkeerde opbouw van de formule gebruikte. Zal me hier wat beter in gaan verdiepen.

Nogmaals dank.

groeten,
Leen
 
Versie verschil: [@Filiaal] → Tabel4[[#Deze rij];[Filiaal]]
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan