• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Voorwaardes stellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

ElmoMein

Gebruiker
Lid geworden
13 jun 2018
Berichten
5
Beste Excelforum,

Ik ben aan het spelen met het onderstaande Excel document. Het doel hiervan is dat de uren per dag van Blad "Werkbon" over worden genomen op het Blad "Urensheet".

Het doel is dat er per monteur een eigen urensheet ontstaat en dat er bepaalde gegevens uit het blad Werkbon worden overgenomen (in ieder geval de gemaakte uren)

Alvast bedankt
Bekijk bijlage Voorbeeld.xlsx
 
Ondertussen ben ik al wat verder gekomen en kwam erachter dat er nog een voorwaarde gesteld moest worden aangezien er meerdere weken komen. Enige probleem waar ik nu nog tegen aan loop is dat hij de gegevens dubbel overneemt als hij deze eerst overslaat. Zie Blad Urensheet Peter Q6:V11. Formule die gebruik is :

=ALS(EN(Werkbon!$G4="Peter";Werkbon!$D4=$C$4);Werkbon!H4;ALS(EN(Werkbon!$G5="Peter";Werkbon!$D5=$C$4);Werkbon!H5;"Fout"))

Bekijk bijlage Voorbeeld (1).xlsx

Probleem: Als Q9 Voert de formule uit zoals bedoeld maar Q10 neemt deze gegevens nogmaals over
 
Wat is de gewenste uitkomst in je voorbeeld?

Je wilt de gewerkte uren voor Peter per werkdag in een bepaalde week, per werkbonnummer weergeven? Probeer dan eens:
Code:
=SOMMEN.ALS(Werkbon!H$4:H$100;Werkbon!$G$4:$G$100;$C$3;Werkbon!$D$4:$D$100;$C$4;Werkbon!$B$4:$B$100;$E6)
 
Laatst bewerkt:
Dit soort vraagstukken zijn meestal eenvoudig af te vangen door gebruik te maken van draaitabellen wat mij betreft.
Een voorbeeld:
 

Bijlagen

  • Voorbeeld (1)_Gijs.xlsx
    21 KB · Weergaven: 26
Laatst bewerkt:
ALEXCELL bedankt voor de reactie ik zie nu pas dat er een reactie was! Heb ondertussen wat doorontwikkeld en dus even een nieuw document bijgevoegd. Het probleem waar ik nu tegen aan loop is dat de gegevens uit de draaitabel in werkblad Urenstaat AT4 in de urensheet verwerkt worden. In eerste instantie kan ik de gegevens niet verplaatsen maar wellicht dat jullie hier een oplossing voor hebben of een vervangende formule.

Het doel is dat de uren van een bepaalde werknemer in een bepaalde week per bonnummer weergegeven worden.
Bekijk bijlage Voorbeeld Forum.xlsm
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan