DNS problemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

domipiet

Gebruiker
Lid geworden
2 mei 2014
Berichten
5
Beste lezer,

Sinds enige tijd heb ik problemen met het verbinding maken met websites. Ik zal het uitleggen aan de hand van een situatie:

Ik maak gebruik van bijvoorbeeld Teamspeak (Direct IP), terwijl ik ook websites wil bezoeken. De websites laden dan niet meer, maar teamspeak blijft nog werkend en verbonden. Dit is al reeds een indicatie dat het niet aan de algemene internetverbinding ligt, maar dat er een probleem is betreffende de DNS.
Ik maak gebruik van Windows 8.1 Pro x64, bevattende een Gigabit Network Card van Broadcomm. De laptop zit aangesloten met een Ethernet Cat5e kabel.

Om dit tijdelijk op te lossen maakte ik gebruik van ipconfig /flushdns, maar dit schijnt nu ook niet meer te werken. Als ik de IPv4 configuratie van mijn laptop bekijk staan er ook geen rare DNS ip-adressen in.

Mijn netwerkopstelling is alsvolgt:
1. Laptop verbonden met router - Ethernet uitgang poort + Ingang
2. Router verbonden met modem - Internet INGANG poort en Modem Eth uitgang poort.

Met andere woorden: Redelijk vaak heb ik er last van dat om een random interval mijn websites niet meer laden. Waar kan dit aan liggen?

Hieronder volgt een Screenshot van ipconfig /all, waar te zien is dat de DNS ingesteld staat op 10.0.0.1 -> Router.

d5cf0db991e84a1019627720099039bc.png
 
Hoi,

een simpele manier om de DNS te testen tijdens zo'n storing is dmv de volgende twee links.
http://74.125.136.94
http://www.google.nl

Deze zouden hetzelfde resultaat moeten geven (google.nl), als tijdens zo'n storing de eerste link het wel doet maar de tweede niet, dan is het idd de DNS. Dit kan een issue in de router zijn, maar meestal eerder een internet provider probleem en kan m.i. ook enkel door de provider opgelost worden. Dit omdat de provider weet welke rootserver primair wordt gebruikt en kan nakijken waar het proces van de naamresolutie mislukt.

ps: sla de twee links op, je kunt ze uiteraard niet opzoeken als je de storing hebt
 
Laatst bewerkt:
Probeer anders eens een andere DNS server. Die van Google bijv. (8.8.8.8 of 8.8.4.4). En probeer eens met deze DNS servers te surfen.
 
Bedankt voor de replies.

De tweede optie blijkt echter niet te werken. Ik heb nu mijn DNS als volgt ingesteld:

13740883df4ca220d0f8ca2f452a5ef1.png

f6ce6c33379ff5f692b075c8935c98ee.png


De DNS servers werken wel, maar in een situatie zoals ik beschreven heb in de first post krijg ik geen verbinding met een webpagina, maar wel met bijvoorbeeld Teamspeak en Skype.
 
Laatst bewerkt:
Dus met de DNS-server van google ontstaat hetzelfde probleem??
Ik vermoed dat we iets breder moeten gaan zoeken dan een DNS-probleem. De naamresolutie van een internetadres vind volledig plaats op de DNS-server (dus buiten de computer) die vervolgens het ip-adres achter het internet-adres naar de computer stuurt. Dat twee DNS-servers hetzelfde probleem geven is feitelijk onmogelijk (de DNS-server van de router is simpel een relay gebruikt om de interne configuratie pagina te resolven, alle anderen verzoeken worden doorgestuurd naar de daadwerkelijke DNS-server van de provider)

Kun je exact aangegeven wat er gebeurd en misgaat als je een internpagina open. Welke foutmelding of foutmeldingen geeft de browser en welke browser is het??
 
Dat is correct.

Ik maak gebruik van Google Chrome en krijg de volgende foutmelding te zien:
''Oeps! Google chrome kan geen verbinding maken met [Voerhierwebsitein]. Probeer deze webpagina opnieuw te laden of kijk bij suggesties."

Na ongeveer een minuut of 1 a 2 doet hij het dan weer.
 
ok, ik ben mijn hersenen voor je het aan het pijnigen. Nog 1 vraag. De melding in Chrome.. Komt die vrijwel direct nadat je de opdracht hebt gegeven of duurt dat even, zoja, hoelang ongeveer??
 
ok, ik ben mijn hersenen voor je het aan het pijnigen. Nog 1 vraag. De melding in Chrome.. Komt die vrijwel direct nadat je de opdracht hebt gegeven of duurt dat even, zoja, hoelang ongeveer??

Pfoe, Die komt niet meteen. Ongeveer na 10 à 20 seconden.
 
Zet de DNS in je router ook eens op 8.8.8.8 of die van je provider.
 
Excuses voor de late respons. Heb het enige dagen uitgeprobeerd, maar dit lijkt echter ook niet te werken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan