• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Na draaien van macro het overzicht werkblad beveiligen tegen muteren en wijzigen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wett53

Gebruiker
Lid geworden
1 okt 2018
Berichten
20
Wie kan mij helpen.

Ik heb het volgende probleem.
Ik heb een macro gemaakt waarbij uit een 5 tal werkbladen informatie wordt gehaald en onder elkaar in een totaal overzicht na een nieuw werkblad wordt gekopieerd.
Echter nu is het nog mogelijk om in dit nieuwe overzicht werkblad rijen en kolommen en tekst te verwijderen en of aan te passen.
Kan iemand mij helpen dit overzicht werkblad te beveiligen nadat de macro heeft gedraaid zodat diegene welke het werkblad bekijkt er niets in kan veranderen.

Alvast bedankt voor jullie hulp.
Cor
 
Op het eind van de macro het bewuste blad beveiligen:
Sheets("Blad6").Protect "wachtwoord"
 
Bedankt voor de reactie.

Wat betreft de niet legen cellen werkt de oplossing.

Is het ook mogelijk dat ook de lege cellen kunnen worden beveiligt tegen muteren.
 
als je het werkblad op deze beveiligd, kan je niets muteren. Plaats eens een bestand.
 
Neem eens een macro op om een blad te beveiligen, alle argumenten die je aanvinkt worden meegenomen.
 
Probleem is opgelost.
Heb werkblad beveiligd met WW.
En in de macro de volgende regels toegepast.

Sub Wachtwoord()

Dim ww As String
ww = "wachtwoord"
Sheets("Werkblad naam").Unprotect Password:=ww

bij WW tussen de " jou gebruikt wachtwoord invullen"

Sheets("Werkblad naam").Protect Password:=ww

End Sub
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan