• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Vraag bij vergelijken waarden in kolommen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Eagle Creek

Verenigingslid
Lid geworden
3 okt 2002
Berichten
26.322
Hi,

Ik heb een blad met wanbetalers.
Ik heb een blad met bestellingen met korting.

Ik wil matchen zodat ik weet wie onterecht besteld heeft met korting. Ik wil matchen op het veld e-mailadres.
Nav dit voorbeeld https://www.got-it.ai/solutions/exc...l/match/check-if-one-value-exists-in-a-column probeer ik 't volgende:
=ALS(VERGELIJKEN(D3;$A$2:$A$17,0);"Ja")

Excel blijft echter melden dat er een fout in de formule zit. Heb al diverse aanpassingen gedaan in de syntax maar de preview lijkt wél in orde.

Wat zie ik over 't hoofd?

Uiteindelijk zelfs uit een ander blad. =ALS(VERGELIJKEN(D3;=Wanbetalers!$J$2:$J$67,0;"Yes")
 
Laatst bewerkt:
Wat zie ik over 't hoofd?
O.a. dat het handig is om een voorbeeldje te plaatsen en wat voor foutmelding je krijgt.

Indien de formule hierboven geen overeenkomst vindt krijg je een #N/B fout. Staat ook in de link die je doorgestuurd hebt.
Misschien helpt dit:
Code:
=ALS(ISGETAL(VERGELIJKEN(D3;$A$2:$A$17,0));"Ja";"Nee")
 
Laatst bewerkt:
Dank voor je reactie.

O
En wat voor foutmelding je krijgt. Indien de formule hierboven geen overeenkomst vindt krijg je een #N/B fout. Staat ook in de link die je doorgestuurd hebt.

Ik krijg geen NB/fout, Excel meldt dat er een fout zit in de formule.
"Er is een probleem gevonden met deze formule."
 
Inmiddels werkt het wél. Dank voor het meekijken..

=ALS(VERGELIJKEN(D3;$A$2:$A$17,0);"Ja") > niet
=ALS(VERGELIJKEN(D3;$A$2:$A$17;0);"Ja") < wel

Ik had een , en een ; over het hoofd gezien.
 
Soms kijkt een mens met z'n neus - zeker met de regionale verschillen tussen Excel Engels en Nederlands is het soms even goed kijken wat moet worden geïnterpreteerd.
 
VenA ziet alles en is gewoon slimmer dan anderen.:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan