• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

sheets vergelijken en aangeven in kleur of waarde voorkomt

Status
Niet open voor verdere reacties.

BenDH

Gebruiker
Lid geworden
6 feb 2020
Berichten
8
Goedemiddag (hopelijk) gelijkgestemden,

Wie kan mij helpen om 2 sheets vergelijken en aangeven in kleur of deze waarde al voorkomt.

Het probleem;
ik heb sheet 1 waar data in staat, deze data moet op andere plekken in sheet 2 worden ingevuld. Kan ik in sheet 1 dmv een voorwaardelijke opmaak aangeven welke waarde (zowel tekst als numeriek) al voorkomt in sheet 2?

Please help.

Vriendelijke groet,
Ben
 
Ben,

er kan veel, maar zonder voorbeeld excelbestand is het moeilijk om exact aan te geven wat er mogelijk is. Dus graag een voorbeeld Excelbestand zonder "gevoelige" info posten.
 
jij hebt helemaal gelijk

Je hebt helemaal gelijk.

Zowel blad 1 als blad 2 staan gegevens die verschillen van elkaar.
Echter de gegevens die ze wel gemeen hebben wil ik laten "oplichten".

Mijn dank in voorbaat,

Ben
 

Bijlagen

  • Help mij.xlsx
    44,7 KB · Weergaven: 26
Ben, kun je één voorbeeld geven van een match?
 
voorbeeld

Top dat je helpt!

Bijvoorbeeld: C.I4S0.CB.262A-M2701

2e voorbeeld: MS-102063894

3e voorbeeld: 2500
 
helpt dit je op weg?
 

Bijlagen

  • Help mij (hs).xlsx
    51,3 KB · Weergaven: 19
Dus alles moet met alles vergeleken worden en bij een exacte match dan moet er op blad 1 de gevonden waarde een kleur krijgen? Of hoeft er maar in bepaalde kolommen gezocht te worden. Nietszeggende data zie ik niet als voorbeeldbestand.
 
Laatst bewerkt:
ten eerste dank

Ten eerste dank.

Echter houdt deze oplossing geen rekening als ik 1 van de waardes uit de kolom met voorwaardelijke opmaak in een andere cel zet. Of mis ik iets naast de voorwaardelijke opmaak?
 
hier wordt naar elke cel op Blad1 gekeken of die voorkomt op Blad2, zoals VenA aangeeft
 

Bijlagen

  • Help mij (hs).xlsx
    51,3 KB · Weergaven: 29
dat ziet er goed uit!

Dat ziet er goed uit, maar waar heb je dit nu gedaan? Enkel via voorwaardelijke opmaak?
 
Ik heb hem door!

Ik heb hem helemaal door en wil jou dus via deze weg danken voor de snelle hulp!

Vriendelijke groet,

Ben
 
Fijn dat het je verder helpt.

Zet je de status van deze vraag dan nog even op "opgelost"?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan