Headset en win 10

Status
Niet open voor verdere reacties.

jackall

Moderator
Forumleiding
Moderator
Lid geworden
11 feb 2002
Berichten
10.728
Besturingssysteem
windows 10, windows11
Office versie
2023
Na een verse instal van windows 10 en alle drivers(fabrikant zelf, niet windows drivers) te hebben geinstallerd een volledig vers werkend systeem.
Ben verder nog niet zo heel bekend met win 10(64bit) stuit ik toch op een belangrijk probleem.

Mijn headset die ik voornamelijk gebruik voor meetings en voor als ik aan het video editen bent, werkt mijn headset niet of nauwelijks onder windows 10.

Heb netjes conform de instructie de drivers geinstalleerd en win 10 herkend deze set dan ook wanneer ik hem inplug.
Volgens de mixer schakelt deze dan ook over naar de headset. Maar geluid er uit en microfoon doen niks.
Gezocht naar de instellingen in windows en getracht die aan te passen naar de headset, but no way it wil work.
Is de headset ingeplugd voordat windows is gestart heb ik wel geluid via de headset maar dan ook geen mic. Windows probleem oplosser vind geen fouten.
Onder windows 8.1 werkte deze headset perfect en zonder problemen.

Dell inspiron desktop met win 10 64bit build 19042.1165
Headset: abkoncore b1000R https://abkoncore.com/post/731

Heb ook een usb audio interface van Behringer aangesloten staan, die werkt wel perfect in en uit.
 
In het configuratiescherm voor geluid, staat rechts bij de geluidsinstellingen, bij opnemen en microfoon staat dat luisteren naar dit apparaat aan?
Daar kun je ook zien welke apparaten er werken.
 
Luisteren staat aan, maar doet niets.

Ik zal morgen nogmaals kijken in die hoek, voor nu nappie time, morgen heel vroeg op voor de arbeid.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan