Alternatieve manier van TV kijken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Elkana

Gebruiker
Lid geworden
12 sep 2008
Berichten
170
Aangezien ik eigenlijk niet zo goed weet waar ik met m'n vraag naar ervaringen naartoe kan probeer ik het hier. :)

Op dit moment hebben wij een Onkyo TX-NR609 met daaraan gekoppeld een KPN Arris VIP2952 tv ontvanger. De Onkyo lust zijn beeld-, en geluidsignaal weer door naar Light Mi Neo Sync box en deze lust zijn signaal weer door naar de Samsung GQ49Q6FNGTXZG tv.

Nu zijn wij op zoek naar een alternatieve manier van tv kijken. We willen zeg maar van ons tv abonnement van KPN af. We hebben boven op zolder nog een Android TV Box MXQ PRO HD + Rii i8 toetsenbord WIT – KODI XBMC liggen die we in 2017 een keer hebben aangeschaft. Wellicht dat dit een alternatief is?

Mijn vraag is eigenlijk: wat is een goed alternatief voor tv kijken? Hierbij het volgende in gedachten houdend:
- De 'mediabox' moet aan de HDMI ingang van onze Onkyo versterker geprikt worden. Deze gaat via een HDMI uitgang naar de Light Mi Neo Sync box HDMI ingang en deze moet via een HDMI uitgang weer worden aangesloten op onze HDMI ingang op onze Samsung smart tv. Dit omdat de sync box de enige manier is om de smart-verlichting achter de tv te synchroniseren met het beeld wat op de tv te zien is. We kunnen dus door die sync box geen gebruik maken van de smart functies en apps van de tv in combinatie met de smart-verlichting omdat dit tv signaal niet via de sync box gaat.
- Het liefst kijken we tv door bijvoorbeeld de app van Canal Digital, via NLziet of andere aanbieders. Dus geen vast tv abonnement.
- Mogelijkheden om ook Netflix en andere aanbieders te kijken door de 'mediabox'.

Ik hoop dat het duidelijk is. Ik ben heel benieuwd naar jullie ervaringen voor alternatief tv kijken!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan