mutaties OV-chipkaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

mariannevanh

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 dec 2004
Berichten
2.085
Ik ben op zoek naar een programma (of webservice) waar ik mijn reistransacties met de OV-chipkaart kan bijhouden.
Wie helpt mij op weg?
 
Tja, nee dus.
Maximaal 1 jaar bijhouden en overzichten uitdraaien/exporteren van maximaal 1 maand...
 
Tja, dan moet je dat vaker doen.
Zij (Translink) zijn de aanbieder van de OV-Chipkaart. Andere oplossingen zie ik niet.
En een API bieden ze (helaas) ook niet niet (publiekelijk) aan.

Langzamerhand zal OV-Chipkaart overgaan naar OV-Pay. Mogelijk zal alles dan veel beter werken.
 
Laatst bewerkt:
Ooit had ik een account (of was het nog een programma?) waarin je - behalve banktransacties - ook transacties van je OV-chipkaart kon importeren. Ik weet echter niet meer welke dat was.
 
Op welke manier werkte dat dan? Dat je een CSV kon inladen?
En was dat een app, webservice of een stand-alone programma?
 
Laatst bewerkt:
Op welke manier werkte dat dan? Dat je een CSV kon inladen?
En was dat een app, webservice of een stand-alone programma?
Zoals ik hierboven al schreef: of het een webservice was of een stand alone app, dat weet ik niet meer.
Volgens mij importeerde ik de transacties via een CSV-bestand.
 
Je weet dus niet of het op een telefoon/tablet of een computer was? Opsich kan je zo'n CSV eenvoudig importeren.
 
Je weet dus niet of het op een telefoon/tablet of een computer was? Opsich kan je zo'n CSV eenvoudig importeren.

Het was in elk geval iets op de Windows-computer, maar of het een app is/was of (dus zonder actieve online communicatie) of een webservice in een browser, weet ik niet meer.
En importeren van een CSV gaat natuurlijk alleen goed als de software begrijpt wat er met de ingelezen data moet gebeuren...
 
En wat moet ermee gebeuren?

Enkel opslaan? En wat moet de meerwaarde zijn van OV-Chipkaart.nl? Enkel een totaal overzicht?
Als je handig bent zou jezelf in PHP wat leuks kunnen programmeren met een MySQL/MariaDB database en de str_getcsv() functie.

Maar het blijft een handmatig proces waarbij je zelf steeds die csv moet importeren.
Helaas is Translink erg besloten dat ze zelfs geen (openbare) API hebben om dit te doen. Het zou het wel gemakkelijker maken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan