Mijn computer krijgt de pagina van de router niet gevonden

Status
Niet open voor verdere reacties.

BigLJohn48

Gebruiker
Lid geworden
7 mei 2013
Berichten
113
Mijn Windows 10 Pro met Microsoft Edge is sinds kort niet meer in staat om mijn router op te roepen. Type ik het nummer van de router in de browser (192.168.0.1) dan word even later vermeld dat de pagina van de router niet gevonden kan worden. Ook met Internet Explorer 11 lukt het niet. Deze laatste werkt bovendien heel erg traag op Windows 10 Pro. Kunt u mij vertellen welke stappen ik kan ondernemen ? Bij voorbaat hartelijk dank !

Ps; Ik heb ook twee camera's voor mijn huis hangen die aangesloten zijn op een recorder, die op zijn beurt weer aangesloten is op mijn router. Via Internet Explorer kan ik wel de pagina oproepen van de camera's, maar verbinding maken met de router is onmogelijk geworden. Beeld van de straat is sinds kort dus ook niet meer zichtbaar op mijn computerscherm.
 
Router al gereboot? Misschien doet de webinterface een beetje bokkig?
 
Weet je zeker dat dat IP adres goed is?
Kijk daarvoor naar het Gateway adres in IPCONFIG:
ipconfig.PNG
 
Router rebooten en correct IP adres

De router heb ik al eens ge-reboot, zonder resultaat overigens. Het IP adres is correct, dit heb ik gecontroleerd met dit programma'tje; Wireless Network Watcher (2.15) welke ik op mijn computer heb staan.
 
Dat is niet wat ik vroeg te controleren, maar goed.
 
Microsoft Windows [Version 10.0.16299.371]
(c) 2017 Microsoft Corporation. Alle rechten voorbehouden.

C:\WINDOWS\system32>IPCONFIG

Windows IP Configuration


Ethernet adapter Ethernet 3:

Connection-specific DNS Suffix . :
IPv4 Address. . . . . . . . . . . : 10.7.7.190
Subnet Mask . . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
Default Gateway . . . . . . . . . :

Ethernet adapter Ethernet:

Connection-specific DNS Suffix . :
IPv4 Address. . . . . . . . . . . : 192.168.0.102
Subnet Mask . . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
Default Gateway . . . . . . . . . : 192.168.0.1

C:\WINDOWS\system32>
 
Ik draai ook niet met een proxyserver. Alleen NordVPN. Als die uitgeschakeld word, blijft alles nog hetzelfde. Overigens de foutmelding (details) die ik krijg als ik de router probeer op te roepen is; INET_E_RESOURCE_NOT_FOUND
Nadat ik de router volledig gereset heb, kan ik er nog niet in (pagina onbereikbaar). Ook de modem is onbereikbaar (pagina onbereikbaar), ook niet na een volledige reset.
 
Heb je een laptop? hang hem eens rechtstreeks aan de router (of verbinden op de wifi van de router)
surf dan eens naar http://tplinkwifi.net eventueel chrome of firefox ook eens testen.

Indien het niet lukt kan je uw router ook eens proberen beheren via de app voor smartphone van tp-link nl. Tether App
 
Ik heb helaas geen laptop. Wel ben ik via opdracht prompt (in de administrator modes) gaan pingen. Dit leverde het volgende op; ik kreeg 4x de vermelding onder elkaar General failure, en; ping statistics for 192.168.0.1 Packets: Sent = 4, Received= 0, Lost = 4 (100 % loss), Alle pakketten komen dus niet aan, maar hoe nu verder ?
 
kan je eens het resultaat vanop die pc geven als je ipconfig /all doet.
kan je pingen naar andere dingen? printer in het netwerk? gsm / laptop? ping www.google.be?
 
Hoi,
Probeer het volgende: schakel tijdelijk de nordVPN uit en ook (via apparaatbeheer>netwerkadapters) de aanwezige TAP-adpters.
Controleer wat het resultaat is.
Mogelijke probleemoplossing VPN
 
Laatst bewerkt:
NordVPN

Het probleem is nu ten dele opgelost. Als ik alleen maar de TAP driver van NordVPN uitschakel, kan ik weer gewoon bij de Ziggo Connect-Box inloggen. Nu heb ik een E-mail gestuurd naar NordVPN met de vraag of ik iets aan de instellingen van NordVPN kan veranderen, zodat deze ook in werkende toestand toestemming verleent om bij het modem in te loggen. Ik ben benieuwd of ze met een echte oplossing aan komen draven. Daar tegenover staat, dat ik niet dagelijks in wil loggen in dat modem. Voor die ene enkele keer zou ik dus de TAP van NordVPN tijdelijk kunnen uitschakelen.
 
Als je in een tunnel van een VPN zit... zit je dus in een andere ip range dan de router zelf... denk ik...
Dus kun je nooit bij de lokale router komen....
Dus eigenlijk zou je.. als je dat wilt..... de router van buiten af benaderbaar moeten maken....

Ik heb mijn VPN thuis ingericht... lokaal ip adres ... dus kan ik via de VPN "extern" terecht op mijn router....als ik dat zou willen...met de juiste tools...

Dus je zult alle VPN connecties uit moeten zetten vanaf de pc waarvan de vpn loopt...
Hoe dan ook compleet buiten de VPN om lokaal werken.
 
route99; Met de VPN aan kan ik wel op de router inloggen, maar niet op het modem. Daarvoor moet ik de TAP van de VPN tijdelijk uitschakelen, en naderhand weer aanzetten + de VPN opnieuw aanzetten. Het Ziggo Connect Box modem heeft een niet compatibel IP adres; 192.168.178.1, terwijl de range van de router loopt van 192.168.0.1 tot 192.168.0.199.
 
Sorry dacht dat het een modem/router was....met 1 sub range.
De 192.168.178.1 range is ook lokaal maar een ader subnet... stond niet bij jouw vraag vermeld...
Maar eigenlijk maakt het niet uit.. het feit dat je in een ander subnet zit maakt het dat je niet zomaar in het modem kunt komen..
Dus mijn voorstel geldt nog steeds:
Dus eigenlijk zou je.. als je dat wilt..... de router van buiten af benaderbaar moeten maken....
 
BigLJohn48 zei:
Voor die ene enkele keer zou ik dus de TAP van NordVPN tijdelijk kunnen uitschakelen.
Blijkt nu dat ik hetzelfde probleem heb met ExpressVPN. Wilde vanavond testen en mijn wachtwoord werd niet herkend bij inloggen in het modem.
Aangezien mijn vrouw de VPN ook op haar pc heeft moet ik even geduld hebben om verder te testen. Ik krijg haar alleen van de pc af (spelletjes hè) als zich überhaupt een probleem voordoet. :p
Connect Box (modem/router) is niet benaderbaar vanaf het web.
In de echte web interface zit het er niet in.
Die optie is door Ziggo uitgeschakeld.
De Connect box heeft alleen de hoogstnoodzakelijke mogelijkheden.
Onder andere inloggen van buitenaf en andere DNS server instellen is niet mogelijk.
Bron: Moderator Ziggo Forum
Ik hou 't dus ook op de tap-adapter (ExpresVPN) tijdelijk uit te schakelen.
Zo vaak hoef ik niet in die instellingen te zijn, alles is eigenlijk goed ingesteld tijdens het installeren.

Update:
Ben vandaag in de connect box instellingen geweest gewoon met de VPN aan.
De Connect box heeft alleen de hoogstnoodzakelijke mogelijkheden
Dat wat ik eerder schreef klopt volgens mij niet helemaal (ik ben uitgegaan van wat op het Ziggo forum stond), ik kan gewoon port triggeren, port-forwarding, ip-en poortfiltering enz.
Dus ik moet terugkomen op wat ik eerder aangaf.
Dat ik er eerder niet in kwam (modem) heeft te maken met mijn slordige schrijfwijze. :eek:
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan