lege regel aan begin pagina voorkomen

Status
Niet open voor verdere reacties.

mariannevanh

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 dec 2004
Berichten
2.085
Hoe voorkom ik in Word dat een pagina begint met een Return (lege regel)?
In bijgevoegd document is dat op pagina 2 zichtbaar.
Mijn werkelijke document is echter te lang om het handmatig te controleren.

Vriendelijke groet,
Guido
 

Bijlagen

  • Lorem ipsum dolor sit amet.docx
    14,4 KB · Weergaven: 27
Dat is natuurlijk het simpelste van het simpelste: niet twee keer op <Enter> drukken. Maar ik vermoed dat er dan gelijk een volgende vraag gaat opdoemen: hoe krijg ik dan witruimte onder de alinea? Ook dat is simpel: zorg dat je de witruimte bij de alinea’s goed instelt. En gebruik stijlen. In de Word cursus heb ik e.e.a. uitgebreid uitgelegd.
 
Dat is natuurlijk het simpelste van het simpelste: niet twee keer op <Enter> drukken. Maar ik vermoed dat er dan gelijk een volgende vraag gaat opdoemen: hoe krijg ik dan witruimte onder de alinea? Ook dat is simpel: zorg dat je de witruimte bij de alinea’s goed instelt. En gebruik stijlen. In de Word cursus heb ik e.e.a. uitgebreid uitgelegd.

Allereerst bedankt voor je reactie!
Nu ontdek ik ook dat ik incompleet was met mijn vraag. Mijn werkelijke document is de output van een ander programma, dat is ingelezen in Word. Ik heb dus niet zelf twee keer op Enter gedrukt.
Een en ander is ook afhankelijk van lettertype, -grootte, marges, enz.

Overigens, waar staat je cursus?

Vriendelijke groet,
Guido
 
Overigens, waar staat je cursus?
Dat vertel ik je als je belooft NOOIT meer complete berichten nodeloos te quoten terwijl je alleen maar antwoord wilt geven op een berichtje :). Bovenstaande quoot is dus wel een echte. Zou je overigens moeten weten na 14 jaar HelpMij. Merk tevens op dat de knop <Snel reageren> zo’n 6 keer groter is als de Quote knop, en het tekstvak <Snel reageren> zo’n 4000 keer :D. Kortom: heel wat makkelijker te raken die twee met je muis...

Maar ik zal je berichtje even bekijken op de computer, want bestanden die je uit externe brons krijgt, zijn inderdaad doorgaans niet de meest geweldige. Vaak schoon ik die eerst op met een paar Zoek-en-Vervang acties, waarbij ik dus vaak ook de <Enters> vervang. Probleem is vaak (moet het document nog bekijken) dat het lastig is om stijlen op de juiste manier toe te kennen aan dit soort documenten. Even geduld dus tot ik er naar gekeken heb.
 
Dat vertel ik je als je belooft NOOIT meer complete berichten nodeloos te quoten terwijl je alleen maar antwoord wilt geven op een berichtje :).

Oeps, meestal knip ik daar wel in, nu dus vergeten. Nogmaals sorry!

Over mijn bestand: Ik gebruik een stamboomprogramma en die kan als output een heel geven van "Jan, geboren ..., trouwt met Marietje. Ze krijgen Henk en Carolien als kinderen. Hij overlijdt op ... en wordt begraven op ...." Verderop in het verhaal komen Henk en Carolien terug met hun evt. echtgenoten, enz.
Dit is oorspronkelijk een HTML-document en wordt door een macro ingelezen en van de nodige lay-out en een index voorzien. De lay-out van het HTML-document is wel aan te passen, maar ook daarvan beheers ik de kennis niet ver genoeg.

Vriendelijke groet,
Guido
 
Dit is oorspronkelijk een HTML-document en wordt door een macro ingelezen en van de nodige lay-out en een index voorzien.
Dan moet ik constateren dat je voorbeelddocument totaal niet representatief is voor wat je probleem is; ik zou dan graag een realistischer document zien (met wat dummydata natuurlijk), liefst met de macro erbij, want vermoedelijk kun je daar je probleem ook al grotendeels mee oplossen.
 
OctaFish, naast jouw aanbod heb ik inmiddels ook contact met de auteur van de macro en de auteur van het programmaatje dat zorgt voor de HTML-output. Dat lijkt mij de snelste en kortste weg.

Vriendelijke groet,
Guido
 
Wat jij wilt :). Mochten jullie er niet uitkomen: je weet de weg ;).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan