zelf website maken met webshob en eigen domeinnaam

Status
Niet open voor verdere reacties.

VanBasicNaarExe1

Gebruiker
Lid geworden
21 jan 2018
Berichten
43
Mijn zoon heeft voor een werkstuk voor school een app geschreven.
Dat wil hij combineren met een website om nog beter over te komen.

Wat hij zou willen is:

* zelf een website maken

* een eigen domeinnaam kunnen kiezen (dus niet in combinatie met een andere naam zoals jouwweb.nl oid) Hij houdt er van om professioneel over te komen.

* de mogelijkheid om daarin een webshop te hebben.


Wanneer ik ga zoeken kom ik dingen tegen voor bedragen per maand die weinig lijken maar eigenlijk niet haalbaar zijn voor zo'n schoolproject. Gratis is dan natuurlijk het prettigst. Mocht het 'iets' kosten dan kan dat maar E 10,- per maand kan hij zeker nu nog niet terugverdienen.

Zijn er mogelijkheden voor hem om dat te realiseren?
Zijn er bedrijven/ondernemers die dit soort startende jongeren willen ondersteunen dmv een gratis website?
 
Gezien de kosten in het algemeen al laag zijn, zal je weinig kans maken om het gratis te vinden. Ook een domeinnaam kost nou eenmaal geld.

Maar Versio is wel een van de goedkoopste voor 50 ct /maand voor de hosting + 1 euro per jaar voor de domein. Je kan instellen dat je de domein en hosting na een jaar kan laten verlopen.

Ik snap alleen de bedoeling van zijn webshop niet? Maar uiteraard kan je die ook installeren.
 
Laatst bewerkt:
Wij kenden deze site niet en hier kan hij weer een stap verder mee komen.

Ook namens mijn zoon bedankt voor het reageren.
 
Eerst een hosting pakket kiezen bij een provider, dat is altijd een abonnement omdat ze de webserver moeten onderhouden.
Deze pakketten zijn incl. een .nl domeinnaam die je zelf kan kiezen, zolang de naam niet door iemand anders in gebruik is.

Wat betreft de software lijkt mij voor een starter dit de beste keuze.
Je kiest Webshop software bijvoorbeeld OpenCart of je kiest WordPress met de WooCommerce plugin. In beide gevallen kan eventueel een iDeal betaalmodule toegevoegd worden.

Bij een "starter" denk ik dat WordPress/WooCommerce de beste optie is omdat daar de meeste support voor is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan