• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

macro voor update

Status
Niet open voor verdere reacties.

rafae

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
22 feb 2021
Berichten
3
Goedemiddag,

ik ben nu bezig met het maken van een macro (eerste keer...) voor een herhalende handeling die nu met de hand wordt gedaan.... dan zou ik die graag automatiseren door het maken van een macro.
wat mijn idee is is om van uit de database een voorraad die steeds aan hoevelheid en inhoud verandert om die als Excel te exporteren en dan in met de macro in het Excel -bestand te importeren en dat het controleert of het al bestaat (zo niet, dan moet het gedeleted worden) en als het nog bestaat dat ie in dat geval alleen de kwantiteit aanpast. en mochten er nog nieuwe er bij zijn gekomen dat ie dat ook in de lijst toevoegt.
is dit allemaal mogelijk met een macro en hoe kan ik dit (allemaal) mogelijk maken voor een groentje als mij ?
 
Waarom het voorraadbeheer niet direct in de niet benoemde database?
 
Dank je wel Haije!
Maar ik heb het idd wel gelezen ja...
 
Hoi VenA
De voorraad staat idd in database, alleen ben ik eindgebruiker ervan om verder mee te werken. En om het voor mezelf makkelijker te maken zou ik het zo willen doen ;-)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan