• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Dynamisch filteren

Status
Niet open voor verdere reacties.
Met de 'gewone' filterknoppen van een 'gewone' tabel kan dat ook.

Maar vertel eens precies wat er bij jou dan niet werkt? Mogen we zien wat je al geprobeerd hebt? Oftewel, heb je een voorbeeld bestandje?
 
filter formule werkt nog niet

Met de gewone filterknoppen kan ik inderdaad gewoon filteren

Maar als ik de handleiding die hier staat: https://www.xelplus.com/searchable-drop-down-list/ zou ik alleen een woord in tikken en wordt er automatisch gefilterd.

Bij mij krijg ik het werkend in office 365 totdat ik gebruik moet maken van de filter formule die accepteert mijn excel niet. Er komt dan een melding deze functie is niet geldig.


Ik heb de file die ik van bovengenoemde site heb gedownload hier nu aan toegevoegd.

De formule die nu gebruikt is in tabblad Masterdata (cel F2) is : filter(TableCustomer[Customer];ISGETAL(VIND.SPEC($D$1;TableCustomer[Customer]));"Not Found")

Ben net nog flink aan het googlen geweest en heb ontdenkt dat dit wordt gezegd over de functie filter: https://support.office.com/nl-nl/article/filter-functie-f4f7cb66-82eb-4767-8f7c-4877ad80c759

Maar mogelijk zijn er andere opties beschikbaar.

Uiteindelijk doel een soort virtuele assistent in excel waar ik vragen intik en dan gelijk zie op welke plaatsen ik antwoorden kan vinden.
 

Bijlagen

  • Excel_Searchable_Data_Validation_DA_Xelplus (1).xlsx
    30,6 KB · Weergaven: 48
Laatst bewerkt:
Die functie is hagelnieuw en nog niet vrijgegeven voor alle versies van Excel. Een releasedatum is nog niet bekend omdat het hier om een hele grote verandering gaat van hoe Excel werkt met het rekenen met matrices.
 
Bedankt voor de terugkoppeling.

Kan ik ergens lezen wanneer dit geupdate is?
 
Soort van filter middels formule in bijlage.
 

Bijlagen

  • Excel_Searchable_Data_Validation_DA_Xelplus (AC).xlsx
    30,9 KB · Weergaven: 56
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan