Harde schijf delen

Status
Niet open voor verdere reacties.

patrickt

Meubilair
Lid geworden
25 mrt 2001
Berichten
5.421
Ik heb de volgende situatie

1)Hoofd pc met Windows Vista
2)PC dochter met Winsdows XP
3)Laptop met Windows XP

Nu wil ik de printer(aangesloten op 1) en een harde schijf van pc1 delen.

De printer leverde geen problemen op, echter het delen van de schijf wel.

PC 1 heeft als naam Beneden, en de schijf die ik wil delen heeft als sharename programma

Wanneer ik op de laptop naar uitvoeren ga, en ik typ daar \\Beneden\ , krijg ik gelijk programma te zien.
Kies ik deze, gevolgd door OK, krijg ik een melding dat de toegang is geweigerd.

In Windows firewall heb ik delen van de printer en mappen als uitzondering aangevinkt.

Wat doe ik fout?
 
Hallo,

Heeft U op de schijf wel bij de beveiliging eigenschappen iedereen toegevoegd?:D

Voorbeeld één (netwerkgebruikers mogen mijn bestanden wijzigen.)
Link1

Voorbeeld twee (beveiligingseigenschappen van het station)
Link2

Ps. Nooit de groep administrators verwijderen.:)
 
ik heb het zo gedaan.
Ik heb de computer bij mij beneden als hoofdcomputer aangevinkt, daar staat windows vista op. De andere pc's maken verbinding met die pc. Het is makkelijker als je het wachtwoord even buiten wegen laat en eerst zorgt dat je toegang kan krijgen. Anders krijg je een heel wachtwoord controle ritueel waar je wel even mee bezig bent omdat je telkens het ook moet invullen op de andere pc's.

Heb network discovery aan.
File Sharing heb ik aan.
Heb public sharing aan en op veranderen toestaan gezet (middelste).
eventueel kan je de printer sharing ook aanzetten. Heb hier een draadloos printer, dus dat was makkelijker in te stellen voor mij.

Als ik op netwerk klik, dan krijg ik mijn pc te zien en die van beneden.
Net als bij me pa op zijn laptop met XP en op een kennis van ons zijn laptop ook met XP.
Ik kan wel verbinding maken met de hoofdcomputer met windows vista.

Ben zelf nog aan het prutsen met verbinding draadloos tussen de xp computers, maar dat is zo opgelost.

Heb je dit hierboven al zo staan?
Je moet ervoor zorgen dat allebei de computers aan staan.
Allebei de computers het toelaten netwerken binnen te laten via de daarvoor bestemde verbinding, kabel of draadloos. Dat kan je doen bij netwerkverbindingen en dan op de, of draadloos verbinding of vaste verbinding met de rechtermuisknop te klikken en naar eigenschappen te klikken. Dan netwerkverbindingen toestaan aanklikken. Bij sharing alle 2 de vinkjes aanvinken, als dat niet al gedaan is.

Daarna moet je het met het password doen. Dan stel je dit in op de hoofdcomputer en vraagt hij hetzelfde te doen bij de windows xp computer(s).
Ik kreeg iets met kaarten controleren, password instellen, password controleren. Elke keer heen en weer rennen. Maar was wel uiteindelijk gelukt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan