• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Kan het project of de bibliotheek niet vinden.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Omteleren

Gebruiker
Lid geworden
12 nov 2011
Berichten
162
Melding: "Kan het project of de bibliotheek niet vinden."
Ik doe Alt F11 en de verwijzingen zijn allemaal weg. Ik mis Visual Basic Fro Applications. Microsoft (Office) Excel 15.0 Object Library, OLE Automation en Microsoft Forms 2.0 ObjectLibrary.
Ik zie bovenstaand wel in een werkend model en met de melding "Kan het project of de bibliotheek niet vinden" zie ik de verwijzingen niet.

Hoe kan ik dit bestand weer herstellen. Hopelijk kan iemand mij helpen.
 
Heb je het bestand opgeslagen als een xlsx bestand?
In dat geval zul je al je macro's kwijt zijn en dus ook niet meer zien.
 
Het bestand opgeslagen als .xlsm. Ik vermoed dat het aan opslaan van bestanden komt.
Ik gebruik dit bestand zo vaak en ken het door en door. We hebben netwerk problemen sinds de installatie van de web versie van Nav 2017. Op enig moment zit er een hapering in office. Waarschijnlijk zijn bibliotheken niet correct opgeslagen.
Bij openen van het bestand krijg ik de melding. Ik kan het ook niet meer opslaan in een ander formaat., zoals .xls of xlb. Ik heb geen gekke dingen gedaan in het bestand, omdat dit bestand al jaren wordt gebruikt op dezelfde manier. Het komt waarschijnlijk door netwerkproblemen. Het bestand wordt beschadigd bij het opslaan.

Ik maak weer een nieuw bestand. Het is vervelend dat dit gebeurd, omdat het weer extra werk is.

Als iemand mij kan uitleggen hoe ik de bibliotheek kan herstellen zou geweldig zijn.
 
Laatst bewerkt:
Ik begrijp je vraag niet echt.
Wat bedoel je met Ik mis Visual Basic For Applications?
of bedoel je dit?
Ga naar de vba editor (alt + F11) -> Extra -> verwijzingen en daar aanvinken wat je mist.
 
De verwijzingen zijn weg. Ik wil ze graag aanvinken, maar dat kan juist niet meer.
 
Dan is volgens mij Office opnieuw installeren de enige oplossing.
 
Office opnieuw installeren is geen optie. Ik werk in een groot netwerk. Weet dat er problemen zijn sinds de web versie van navision. Dit wordt uitgezocht.
Heb wel een idee hoe het kan komen, maar het oplossen is nog niet bekend. Toch bedankt voor de reactie.
 
Je kan altijd eerst nog even een diagnose uitvoeren in de opties van Excel.
Die herstelt het een en ander ook als er problemen zijn gevonden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan