• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Selectievakjes linken met gekoppelde kolom

Status
Niet open voor verdere reacties.

DarioG

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
2 dec 2019
Berichten
4
Hallo,

Ik zou graag een functie ivm selectievakjes toevoegen die als volgt werkt:

2 kolommen, eentje met een selectievakje dat kan aangevinkt worden en eentje met bij ieder selectievakje een bepaalde zin. Via mijn formule wil ik eigenlijk drie zaken:

1) dat er maximaal één vakje kan aangevinkt worden (idealiter dat het vorige vakje automatisch afgevinkt wordt als het nieuwe wordt aangevinkt, maar anders een bepaalde zin die ik ingeef in de formule)
2) dat, wanneer vakje 3 wordt aangevinkt, er zin 3 verschijnt. Of wanneer men vakje 6 aanvinkt, er zin 6 verschijnt, enz...
3) Dat er, wanneer er geen vakje aangevinkt is, er een zin verschijnt die ik ingeef in de formule

Ben al een tijdje aan het zoeken met de als-functies, maar die geven me niet wat ik wil. Nochtans lijkt het mij niet zo'n extreem moeilijke formule, toch? Ik weet trouwens dat er moet gewerkt worden met TRUE en FALSE btw.

Eeuwige dank aan degene die me kan helpen! :thumb:
 
En je voorbeeld document?
 
Daarom heb ik het ook over een voorbeeld document en niet over het document ;)
 
:eek: Google spreadsheets is geen excel... de functie voor selectievakjes die je nu in google gebruikt bestaat niet eens in excel.

MAar eerste opmerking zonder voorbeeld Als je telkens maar 1 selectie wil dan gebruik je beter Option button met een groepsvak
 

Bijlagen

  • Optieknoppen.xlsx
    15,8 KB · Weergaven: 24
:eek: Google spreadsheets is geen excel... de functie voor selectievakjes die je nu in google gebruikt bestaat niet eens in excel.

MAar eerste opmerking zonder voorbeeld Als je telkens maar 1 selectie wil dan gebruik je beter Option button met een groepsvak


Ja option-buttons zouden wel wat zaken oplossen, maar dat lukt niet aangezien de spreadsheet (en de selectievakken) gegenereerd wordt vanuit een online platform waar ik weinig aan kan aanpassen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan