• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Gegevens uit opgeslagen pdf terug importeren in excel bestand

Status
Niet open voor verdere reacties.

SPMUNK

Gebruiker
Lid geworden
22 nov 2022
Berichten
12
Ik heb een eenmanszaakje en doe zelf de boekhouding met een zelf gemaakt Excel werkboek.

Er is o.a. een sheet "FACTUUR" en een sheet "PROFORMA"
Deze kan ik via een button exporteren naar .pdf en dan komen ze vanzelf in de bestandsmap open facturen te staan per klant.

Nu is het zo dat ik een goedgekeurde proforma als pdf moet overtikken in Excel in de sheet "FACTUUR" om er weer eea aan gekoppeld te hebben.

Hoe krijg ik makkelijk de gegeven in de opgeslagen PROFORMA pdf bestand weer terug in mijn "FACTUUR" sheet?

Mooiste is dat de proforma.pdf gegevens kan importeren in de factuur sheet?
 
Waarom maak van de gegevens in sheet "PROFORMA" en pdf
En wil je van de pdf naar de sheet "FACTUUR"

Als je weet dat het goedgekeurd is dan kan je toch de gegevens direct van sheet "PROFORMA" naar sheet "FACTUUR" sturen?
 
Als ik in mijn werkboek de proforma invul en later weer 1 stuur ben ik de eerste kwijt.
Daarom exporteer ik per proforma en stuur deze als pdf door naar mijn klanten.
 
Bewaar alle gegevens van je werkblad Factuur in één rij op bijvoorbeeld een werkblad Facturen en haal die gegevens terug naar je werkblad Factuur inden nodig. Ook handig voor BTW aangifte etc.
 
Misschien moet je eens wat duidelijker uitleggen waarom je met de sheet PROFORMA werkt.
Plaats anders eens een voorbeeldbestand (verwijder wel alle privacy gevoelige gegevens.)
 
Blijkbaar verwijder je ten onrechte de faktuurgegevens in Excel als je er een PDF-bestand van gemaakt hebt.
Niet zo handig.
Een record hoeft alleen een eigenschap P (proforma) te krijgen om te weten dat de faktuur nog niet definitief is. Als definitief, dan de P verwijderen.
 
Ik had graag het bestand toegevoegd.

Doe er alles in (inkoop + verkoopfacturen, proformas, rapporten, klantgegevens, leveranciergegevens, boekhouding, grootboek etc.), dus helaas 14 mb groot en niet up te loaden.

Ieg is mijn vraag beantwoord.
Bedankt...
 
Als een bestand te groot is of het bestandstype niet door het forum wordt geaccepteerd, gebruik dan een inpakprogramma.
Een .zip bestand wordt altijd door het forum geaccepteerd.
(verwijder wel alle privacy gevoelige gegevens.)
 
Laatst bewerkt:
Ingepakt 4,24mb.
Dat is nog steeds 200% van het toegestane.

Het is ieg gelukt met de tip van AHulpje.
Ben 3 uur aan het tikken geweest, maar nu slaat hij dmv een macro-button alle gegevens uit een proforma op in een rij in een werkblad proforma_db. Deze heb ik verborgen.
Deze kan ik dan via een keuzelijst in het werkblad factuur weer naar boven halen.

Het kan zo simpel zijn soms :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan