foto bewerken

Status
Niet open voor verdere reacties.

martien54

Gebruiker
Lid geworden
16 dec 2003
Berichten
201
Hallo,

Een tijdje geleden stelde ik hier een vraag ;http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?threadid=165020
Dat had ik toen vlug even geprobeerd met paint7 en ik dacht dat het zou lukken ,maar nu wil ik graag een bewerking maken van de kinderen maar hoe ik ook probeer de hoofden die ik uitknip zijn de ene keer veel groter dan de andere keer, kan iemand mij vertellen hoe ik die uitgeknipte stukken bij het plakken even groot kan krijgen of hoe ik na het plakken kan bewerken voor de grootte van de geknipte stukken.
 
sorry was bijlage vergeten
 

Bijlagen

  • s+j.jpg
    s+j.jpg
    56,5 KB · Weergaven: 38
Hey,

Ik heb dat dus ook gehad..
Je kan met de zoomoptie spelen dus even die hoofden in een apart doc. plaatsen en even uitzoomen tot je op de goede grote zit.
Dan weer knippen aan de hand van de toverstaf en dan plakken in het document waar je ze wilt hebben..dit werkte bij mij tenminste erg goed!
Ik hoor wel of het lukt!?
Suc6:thumb:
:eek:
 
Maak eerst de afzonderlijke afbeeldingen via Image > Resize zo groot dat de gezichten de gewenste grootte hebben.
Maak dan een nieuwe afbeelding die groot genoeg is voor je uiteindelijke afbeelding.
Voeg daar een nieuwe, lege rasterlaag aan toe.
Selecteer het eerste gezicht (bijvoorbeeld in een ovaal met vage - Doezelen/Feather - rand) en kopiëer het.
Plak het als transparante selectie op die nieuwe laag.
Voeg een tweede lege rasterlaag toe.
Selecteer het tweede gezicht en kopiëer het.
Plak het als transparante selectie op de tweede laag.
Herhaal dit eventueel voor een derde en vierde gezicht.
Gebruik de Mover tool om de lagen in de juiste positie ten opzichte van elkaar te schuiven.
Regel tenslotte met de schuifregelaars in het Lagenpalet de transparantie.
Als je de afbeelding dan opslaat als PSP-afbeelding, kun je later plaatsing en transparantie nog bewerken.
Sla hem tenslotte op als JPEG om af te drukken.

Guus.
 
Laatst bewerkt:
Kijk dat is dus wat ik bedoel alleen dan uitgebreid!

Baas boven Baas ;)
Perfecte beschrijving!!

:eek:
 
Hallo,

Van harte bedankt voor de heeeel snelle reactie en met jullie hulp is het geslaagd, als je het weet is het altijd heel simpel !!!!:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan