Samsung S20fe probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

userman

Gebruiker
Lid geworden
29 mrt 2004
Berichten
247
Mijn Samsung S20fe moest in reparatie en werd hersteld in een officieel Samsung service center.. Voorafgaand werd met SmartSwitchBackup een backup genomen welke na de herstelling werd teruggeplaatst. Toch moest ik heel wat zaken opnieuw instellen.
Nu heb ik het probleem dat ik voor alle meldingen zoals sms, mail, en (reclame) berichten die van Samsung en Google via het mobiele netwerk verstuurd worden dezelfde toon heb.Hoe ik ook zoek er is geen enkele manier om een andere toon in te stellen voor sms en andere meldingen. Er zijn ook maar 3 mogelijkheden immers voor geluiden, beltoon, meldingsgeluid en systeemgeluid. Wat wel mogelijk is dat er voor apparte personen een geluid kan ingesteld worden, maar dat is niet wat ik nodig heb en wil. Ik wil gewoon het verschil kunnen horen tussen een sms en andere meldingen
Heb hiervoor contact genomen met Samsung waar men mij zei dat het allicht omwille van de nieuwste software versie gelegen is die dat niet meer mogelijk maakt. Die word bij elke reparatie automatisch geïnstalleerd. Ofschoon mijn toestel volledig up to date was en de herstelling binnen de 4 uur klaar was. Ik heb zelfs een meekijk afspraak gehad waar men niets abnormaal in het toestel kon vinden
Graag wil ik weten of deze stelling klopt of dat er andere zaken zijn die men mij probeert te verzwijgen.
Via google vind je diverse manieren om geluiden in te stellen, maar geen van allen werkt nog op de nieuwste Android versie.
Mocht iemand mij de stappen kunnen geven om toch nog een verschillend geluid voor alles sms en een ander voor andere berichten in te stellen hoor ik het graag.
 
Dat laatste klopt, die optie zie ik ook niet.
Zit zelf ook op Android 11 maar ander merk toestel, het zal in grote lijnen wel hetzelfde zijn.
Toevallig heeft mijn vrouw ook een S20FE, die was eerder niet thuis maar net even op haar toestel gekeken.....
Helaas, zelfde verhaal....:eek:
 
Dat hebben ze bij android weer mooi voor elkaar. :Vreemd dat hier niet massaal op gereageerd word, immers iedereen heeft nu plots dezelfde toon voor alle soort berichten, wat voor de nodige verwarring zorgt.:evil:
 
Ja, sommige zaken zijn wel knap irritant en er zijn nog veel meer dingen die ik graag anders zou zien maar dat zal voor miljoenen anderen over de wereld ook zo zijn.
Het al oude gezegde " Er is geen kok die naar alle monden koken kan" bewijst zich weer eens op dit vlak.
 
Hallo

"Mijn Samsung S20fe moest in reparatie en werd hersteld in een officieel "

Wat was er defekt aan dit toestel , en werd deze herstelling korrekt uitgevoerd , ondanks het feit dat je blijkbaar niet echt veel vertrouwen steld in een officieel herstelpunt ...

"Graag wil ik weten of deze stelling klopt of dat er andere zaken zijn die men mij probeert te verzwijgen."

Kan misschien nuttig zijn voor toekomstige kopers van dit merk ...


Peter
 
Hallo

"Mijn Samsung S20fe moest in reparatie en werd hersteld in een officieel "

Wat was er defekt aan dit toestel , en werd deze herstelling korrekt uitgevoerd , ondanks het feit dat je blijkbaar niet echt veel vertrouwen steld in een officieel herstelpunt ...

"Graag wil ik weten of deze stelling klopt of dat er andere zaken zijn die men mij probeert te verzwijgen."

Kan misschien nuttig zijn voor toekomstige kopers van dit merk ...


Peter

Het moederbord moest vervangen worden en ik moet er maar van uitgaan dat het goed gedaan is. Mijn wantrouwen ging eerder naar de customer service van Samsung zelf waar ze niet zeker zijn van hun stuk en in termen van allicht en waarschijnlijk spreken. Of mijn klacht met zekerheid aan de update van android toe te schrijven was konden ze niet met zekerheid zeggen. Het blijkt nu dus wel zo te zijn.
Wat ik helemaal niet begrijp is dat voor het toestel ingeleverd werd ik nog naar updates heb laten zoeken en er waren er geen. Nog geen 4 uur later dan plots wel of in een service center lopen ze voor met uitrollen van updates.
 
Wat ik helemaal niet begrijp is dat voor het toestel ingeleverd werd ik nog naar updates heb laten zoeken en er waren er geen. Nog geen 4 uur later dan plots wel of in een service center lopen ze voor met uitrollen van updates.
Dat is wel te verklaren hoor. Systeem- en versie updates voor Android worden vaak eerst getest door de fabrikant en / of netwerk aanbieder om te voorkomen dat deze problemen op het netwerk veroorzaken.
Dat is de reden dat bijv. versie-updates voor bijv. Samsung, Nokia e.d. vaak veel later beschikbaar komen dan voor Google telefoons.
Google ontwikkelt nl. Android.
Ik heb een Google Pixel telefoon, ik kreeg Android 11 een week nadat deze uit kwam. Mijn zoon kreeg deze pas 10 maanden later ofzo ( Galaxy S10 ).
Je zou dus kunnen zeggen dat die bijna 1 Android versie achter loopt op mijn toestel aangezien versie 12 niet al te lang meer op zich laat wachten.
Dat zal bi beveiligings-updates ook zo zijn alleen niet in deze extreme mate maar wellicht een week of iets langer.
Van een reparatiecentrum mag je dan ook verwachten dat deze over de nieuwste versie en updates beschikt en het kan dus zo zijn dat deze door de fabrikant nog niet naar alle bezitters van een Samsung smartphone zijn uitgerold.
 
Nieuw probleem

Een nieuw probleem duikt op. Als ik een gewone foto wil maken word er een bewegende foto gemaakt, een soort clip.De instelling voor foto's nemen staat op foto en niet op video, maar ook op single take word een clip opgenomen ipv een foto. Hoe krijg ik dat ongedaan? Ook nog vermelden dat ik nergens nog een mogelijkheid vind om de resolutie van foto in te stellen, de enige mogelijkheid die ik nog vid is het formaat aanpassen, 1.1, 4.3 en 16.9.Is dit ook een verschijnsel van Android 11?
 
Laatst bewerkt:
Dat zit in de Google camera-app zelf, niet in Android 11.
Als ik met mijn telefoon een foto maak worden er meerdere foto's gemaakt waaruit je dan zelf de beste kunt kiezen wat betreft lichtsterkte, scherpte, etc.
Je kunt vanuit de Play Store ook een andere camera-app downloaden en installeren om te testen wat daarvan de ( instel ) mogelijkheden en opties zijn..?
 
Vreemd dat hier niet massaal op gereageerd word, immers iedereen heeft nu plots dezelfde toon voor alle soort berichten, wat voor de nodige verwarring zorgt.
Je moet dan op de eerste plaats weten waar de oorzaak ligt.
Of mijn klacht met zekerheid aan de update van android toe te schrijven was konden ze niet met zekerheid zeggen. Het blijkt nu dus wel zo te zijn.

Dus Android en die SmartSwitchBackup zijn twee heel verschillende zaken. Het is dan geen systeemkopie zoals we die van Windows besturingssystemen kennen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan