• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

berekenen van de in koop prijs tot de verkoop prijs

Status
Niet open voor verdere reacties.

Theunie1965

Gebruiker
Lid geworden
16 apr 2018
Berichten
197
Hallo allemaal

Ik ben hier voor het eerst en weet niet hoe hier werkt

Ik ben bezig met een excel bestand voor het berekenen van de in koop prijs tot de verkoop prijs.
nu zou ik ook graag staffel kortingen simpel willen kunnen berekenen zoals bij de koop van 1 stuk 10 stuks 50 stuks 100 stuks 250 stuks 500 en 1000 stuks
maar het wil maar niet lukken nu moet ik ook toegeven dat ik helemaal niks van excel af weet.

Wie o wie zou mij willen helpen alle hulp is welkom.

Met vriendelijke groetjes Theunie
 

Bijlagen

  • Berekening Prijzen webshop.xlsx
    9,4 KB · Weergaven: 419
Beste Theunie1965,

Allereerst welkom op het forum!
Ik heb uw vraag een eigen plekje gegeven zodat het wat duidelijker is voor de helpers :)

Als u in het vervolg een vraag wilt stellen kunt u op de blauwe "+ nieuwe vraag plaatsen" knop drukken die linksboven in het forum staat.
Zie hieronder een voorbeeldafbeelding:

new.png
 
@Theunie. Bestudeer eens bijgaande suggestie met een staffeltabel en de functie VERT.ZOEKEN.
 

Bijlagen

  • Berekening Prijzen webshop.xlsx
    9,5 KB · Weergaven: 128
Dat ligt niet aan het bestand. Ik kan het gewoon downloaden.
 
Reactie

Hallo bedankt

het lag schijnbaar inderdaad aan mijn verbinding.
Top alvast bedankt is het niet mogelijk dat ik boven aan de rij bijveelbeeld 1 in vul eronder de inkoop prijs ex btw en zo verder.
Daar waar ik de spullen ga inkopen daar hanteren ze het volgende 1 stuks kost €3,50 per stuk 10 stuks kosten €3,35 per stuk en bijvoorbeeld 10 stuks 3,15 zodat ik dan
alleen het rijtje hoef af te werken en onder aan de prijs staat wat het product uit eindelijk kost als ik het ga verkopen.
 
Reactie

Hoi sorry
Zoiets als dit maar volgens mij zitten hier fouten in het bestand
Ik heb hier mee eens berekend een artikel kost verkoop €13,71 en voor 48 stuks €658,08 ergens klopt volgens mij niet met dit bestand
 

Bijlagen

  • Verkoopprijs_in_verkoop.xlsx
    12,3 KB · Weergaven: 100
Btw bereken je aan het eind van de som en niet ergens tussen je kosten.
Net boven Totaal dus.

In de twee bladen staan groene cellen die ik heb aangepast.
De Btw moet je zelf even doen.
 

Bijlagen

  • Verkoopprijs_in_verkoop.xlsx
    11,4 KB · Weergaven: 119
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan