• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Excel en VARIABELE (hyper)link naar PDF's

Status
Niet open voor verdere reacties.

eddie300

Gebruiker
Lid geworden
12 feb 2013
Berichten
7
In een bestand staan producten met hun kenmerken (zie bijlage). Eén daarvan is welk testcertificaat er bij dat product hoort. Nu kun je vanuit een datatabblad een hyperlink naar het PDF bestand maken, dat werkt wel.
Nu wil ik over dit data tabblad een formulier leggen en daarbij moet men een product kiezen waarna het certifcaatnummer verschijnt. Als men op dat nummer klikt is het de bedoeling dat het PDF bestand geopend wordt. Het lukt mij niet om vanuit één cel een dynamische link te maken naar PDF documenten, afhankelijk van het certificaatnummer. Wie weet raad, of een andere wijze om het doel te bereiken, dat kan ook.
 

Bijlagen

  • Helpmij forum - Excel vraag over dynamische link.xlsx
    10 KB · Weergaven: 82
Hallo Eddie

Code:
=HYPERLINK(TEKST.SAMENVOEGEN("c:\"&VERT.ZOEKEN($L$7;$B$7:$C$12;2;ONWAAR)&".pdf");VERT.ZOEKEN($L$7;$B$7:$C$12;2;ONWAAR))

Deze formule werkt bij mij. Ik ga er hier vanuit dat de bestanden op de C: schijf staan.
 
Hallo Gerard,
Helder en duidelijke reactie. Exact de oplossing voor mijn probleem!
Bedankt!
Groet,
Eddie
 
Eddie,

Graag gedaan.

Zou je de vraag als opgelost kunnen markeren ?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan