virtuele cdrom

Status
Niet open voor verdere reacties.

maurice1986

Gebruiker
Lid geworden
19 mrt 2019
Berichten
48
Ik heb met virtualdvd een virtuele speler gemaakt ook een iso bestand van het programma gemaakt. als ik dat programma ga installeren vanaf de virtuele cdrom dan gaat het tot 93% en dan krijg ik de kreet:
C:\windows\system32\oleau.32dll kon niet geopend worden wat gaat hier niet goed?
 
Bedoel je misschien oleaut32.dll ?
Daarnaast heb je geen virtuele speler nodig.
Een ISO kan je gewoon met Explorer openen.
 
inderdaad een oud programma daviadres 2000 maar af en toe vraagt hij om de cd en die zit er niet in die speler dus dacht ik misschien kan het zo.
of kan het ook via een usb stick?
 
Dat soort oudere programma's vragen soms om de drive om de benodigde data op te halen.
Vaak is dat van met een vaste schijfletter wat toendertijd voor een dvdrom vaak een "D" schijf was.
Via een virtuele drive zou kunnen werken, maar dan moet je ook persé vanaf die drive het programma installeren en nooit deze virtuele drive ledigen.
Voor windows verkenner maakt het verder dan niet uit, als je een ander iso opent wordt er een nieuwe virtuele drive aangemaakt voor die iso.

Die dll kan mogelijk niet beestaan in die map of een veel nieuwere versie met andere entry's.
 
Mijn vraag over die DLL is nog geen antwoord op gekomen.
 
Als ie dan werkt, exporteer dan meteen alle data.... en zoek een ander programma.

Dit soort software gaat echt een keer ophouden, dus ga nu zsm over naar een alternatief.
Die zullen er vast zijn en wellicht nog gratis, anders zijn er goed Excel voorbeelden, of voor het gratis Calc in Libre Office.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan