outlook 2010 - nieuwe pc: probleem met alias

Status
Niet open voor verdere reacties.

chickenman

Gebruiker
Lid geworden
8 nov 2010
Berichten
51
Ik heb een nieuwe laptop waarop ik mijn office prof. 2010 heb geïnstalleerd.
Vanuit mijn oude laptop heb ik .pst exports gemaakt en die op de nieuwe weer geïmporteerd. Tot zover gaat het goed :cool: .... denk ik :rolleyes:

Ik had verschillende email accounts in outlook staan, allemaal over gezet en werkt op zich goed.
Een van die accounts heeft echter ook een alias. Dat werkte prima: die zijn in outlook als apart mailadres weergegeven, wat ik doe in die mailboxen is de inkomende mail zelf even opschonen (omdat inkomend geen onderscheidt maakt), geen probleem want op beide is de mail beperkt.

Nu ik de beide accounts heb aangemaakt op de nieuwe laptop en de import heb gedaan ontstaat het volgende probleem: mail verwijderen in de 'alias account' of in de 'hoofd account' heeft tot gevolg dat die mail in beide accounts wordt verwijderd. Dus als ik in de hoofdaccount de mails voor de alias verwijder, is het gevolg dat die ook in de alias verwijdert worden. (nog te volgen? :p).
Gevolg: als ik in beide accounts de mails die voor de andere account bedoeld zijn verwijder blijft uiteindelijk 2x een lege inbox over.... :eek: (ik heb al diverse exports / imports gemaakt, ook alleen voor deze 2 adressen, maar zolang ik de oplossing niet ken heb ik of 2x volledig of 2x niks. En soms 2x alles driedubbel of juist niks, vinkje verkeerd denk ik:shocked::p;)) En voor de goede orde: dat werkt op mijn oude laptop dus prima.

Ik heb zover ik kan zien, maar ik weet niet of ik op de juiste plek kijk, geen andere instellingen. Ik weet ook niet precies wat het outlook gegevensbestand doet en wat het verschil is met de .pst bestanden waar de accounts naar verwijzen (dat is wel specifiek die voor beide mailadressen).
Als ik outlook op offline zet dan gebeurt het niet heb ik trouwens gemerkt. Maar ja, dan krijg ik ook geen mail meer... ook een oplossing.... :d:d.
iemand een oplossing / oorzaak waardoor het wel weer gaat werken??
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor je reactie!
Ik heb het even nagelopen; op mijn oude laptop is de instelling standaard, d.w.z. na 14 dagen verwijderen. dat zal dus niet de oorzaak zijn lijkt me. Ik kan die instelling ook niet vinden op de nieuwe... ga nog even zoeken maar dat heeft met het volgende te maken(?):
Wat er wel anders is zie ik nu; mijn op m'n nieuwe laptop is het IMAP/SMTP t.o.v. POP/SMTP bij m'n oude. Dat zal toch niet de oorzaak zijn? Ziggo geeft voorkeur aan IMAP, POP alleen als IMAP niet wordt ondersteund.
 
Gebruik POP en IMAP niet door elkaar op verschillende apparaten. Je e-mails blijven dan alleen op het apparaat met de POP-instellingen zichtbaar. Dat klopt. Deze voorkeuren heeft ziggo.

Hier klikken.
 
Dank voor de reacties!
Ik heb de instellingen aangepast: alles staat nu op POP. Daarnaast zag ik dat op m'n oude laptop de instellingen bij inkomende mailserver niet op POP3. stond maar een andere instelling had (dwz bij de alias), ook die instelling heb ik conform de oude gezet.
Geen idee wat het doet maar het werkt wel: ik krijg mail binnen op beide accounts en kan op m'n alias weer verwijderen zonder dat het in de hoofdaccount ook verdwijnt, en vice versa. Lijkt opgelost dus! :d :thumb:
 
Zo moest het inderdaad. Netjes gedaan hoor. Hoop dat het zo goed blijft. Succes verder. :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan