• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Ontleden van een database

Status
Niet open voor verdere reacties.

hoss312

Gebruiker
Lid geworden
5 feb 2014
Berichten
69
Omdat mijn Maand database enorm groeit ben ik op zoek naar mensen die mij kunnen helpen met macro's of VBA code een database snel en efficient te ontleden. Ik heb een beperkt deel geanonimiseerd en als bijlage toegevoegd. Kolom c (klant) zijn klanten die variërend per maand een aantal rijen produceren. Dus ik wil graag de database opdelen per klant per worksheet (kan dat met 500 verschillende klanten?) zoals worksheet 1 is alle klant 1 regels, worksheet 2 alle klant 2 regels etc. Daarnaast wil ik het begin van de eerste beginstand afgetrokken hebben van de laatste cel eindstand per worksheet (zie de resultaten tabbladen die ik graag als resultaat wil zien).

Als alles op een worksheet staat per Klant wil ik de regels geselecteerd hebben op gebruikers met na elke gebruiker een vijftal lege regels ingevoegd. Nu wil ik graag per klant het begin van de eerste beginstand afgetrokken hebben van de laatste cel eindstand. (zie wederom Resultaat klant tabbladen als verduidelijking voor het gewenste resultaat)

Ik waardeer alle help die ik kan krijgen, alvast bedankt. Ik werk met excel 2016 op een mac dus kan niet met actie X werken en ben nog steeds een beginner met VBA

MVG Hoss312:thumb:
 

Bijlagen

  • Anoniem Continuiteit Partly export.xlsx
    34,2 KB · Weergaven: 22
Beste,

Werken met een database doe je best in Access. Maar betekent extra werk zoals diverse tabellen opstellen en bovendien is Access moeilijker dan Excel.
 
Waarom wil je van gestructureerde data chaos maken? 500 tabjes is onwerkbaar. Maak gebruik van draaitabellen of filters om de data te analyseren. Zie de tab 'Draaitabel'.
 

Bijlagen

  • Anoniem Continuiteit Partly export.xlsb
    340,1 KB · Weergaven: 17
Ook nog even een VBA variant gemaakt voor de analyse van een klant. Klik op de tab 'Analyse' en vul het klantnummer in.
 

Bijlagen

  • Anoniem Continuiteit Partly export.xlsb
    352,5 KB · Weergaven: 26
Geweldig!! Inderdaad veel beter! Ik ga mij inlezen op draaitabellen. Mocht ik vastlopen mag ik dan nog een beroep op je doen?

Hartelijk bedankt!:thumb:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Helaas loopt de VBA vast. Ik heb twee screenshots bijgevoegd om te laten zien wat er fout gaat. Enig idee?
 

Bijlagen

  • Schermafbeelding 2019-02-11 om 09.49.24.png
    Schermafbeelding 2019-02-11 om 09.49.24.png
    1.014 KB · Weergaven: 46
  • Schermafbeelding 2019-02-11 om 09.48.57.png
    Schermafbeelding 2019-02-11 om 09.48.57.png
    1,3 MB · Weergaven: 45
Altijd geouwehoer met code voor een MAC;)

Vervang de geel gemarkeerde regel eens door
Code:
.Parent.ShowAllData
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan