Netwerk switch vragen

Status
Niet open voor verdere reacties.

kevin34

Gebruiker
Lid geworden
27 dec 2020
Berichten
9
Hallo,

Ik heb 1 internetkabel die naar mijn tv meubel gaat. Nu wil ik deze verdelen, 1 naar het ziggo kastje en de andere naar de tv. Beide moeten een ander ip-adres krijgen, anders zorgt het voor conflicten. Is dit mogelijk via een netwerk switch? Zo ja, welk model moet ik dan hebben?

Alvast bedankt!
 
Maakt niet uit, elk model/type zal werken en de router deelt de ip adressen uit.
 
Prima keuze.
Die heb ik ook en nog nooit een probleem mee gehad.
 
Die gebruiken wij hier ook icm ontvanger van Caiway, de goedkopere ondersteunt geen IGMP snooping en werkt niet voor (interactieve) tv
 
Aanvulling

TL-SG105 (hetzelfde als TL-SG105S) is geen managed switch.
TL-SG105E is een managed switch, instelbaar zijn: vlans, igmp snooping, bandwidth control, port mirroring, qos.
 
Dit is de TL-SG105E handleiding (managed switch)

Vraagje
Wij hebben bij de TV een (interactieve) Ziggo Next ontvanger (coax + netwerkkabel) en apart een internet radio (netwerkkabel).
Weet iemand of hiervoor de TL-SG105 (unmanaged) of de TL-SG105E (managed) switch nodig is?

Binnenkort Atmos soundbar erbij, ik weet niet of deze info nodig is voor de vraag.

Dit lees ik bij de unmanaged switch bij KPN ontvangers (maar ik heb geen kpn)
Werkt niet i.c.m. interactieve TV van KPN, omdat gebruik gemaakt wordt van IGMP V3 en dit wordt niet ondersteunt door unmanaged switches.
 
Laatst bewerkt:
Ik gebruik hiervoor al jaren een TP-Link TL SG1005D. (de vierkante versie, niet de mooie afgeronde:D )
Die is ook unmanaged en doet het uitstekend.
Ook in combinatie met interactieve TV van KPN.(of zoals in mijn geval XS4ALL maar ja , das ook KPN en dezelfde TV-tuner)

Aangesloten zijn:
- Sony android TV
- Samsung home-cinema-set
- TV-tuner van KPN/XS4ALL
 
Laatst bewerkt:
Dankje voor de reactie. De "D" versie is ook mogelijk, ga ik bekijken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan