USB harddisk op afstand

Status
Niet open voor verdere reacties.

JanSr

Gebruiker
Lid geworden
29 mrt 2002
Berichten
234
Aan mijn Synology NAS zit een USB harddisk waarop de NAS een kopie schrijft.
Ik wil die schijf voor de veiligheid niet ook in de meterkast, waar de NAS staat, maar in een andere ruimte.

Wat ik dus nodig heb is een USB poort in een ding dat in het netwerk zit.
De NAS moet dat "stopcontact" dus kunnen zien.
Omgekeerd heb ik dat wel gevonden, wat ik nodig heb nog niet.

Misschien zie ik iets heel voor-de-hand-liggends over het hoofd, maar dat hoor ik dan graag.
 
Jij dacht, ik stop dit soort dingen https://www.amazon.com/BrosTrend-60...mote+usb+port&qid=1568405713&s=gateway&sr=8-7
in m'n NAS en USB drive en bingo.. Maar dat (of soortgelijke initiatieven) werken niet, want je zou daarvoor software op je Synology moeten installeren, en genoemde oplossingen zijn er alleen voor Windows en Linux.

Ik zou maar gewoon een 2e NAS neer zetten, en daarop een backup van de eerste zetten. Of je maakt een Cloud backup, da's goedkoper..
 
Laatst bewerkt:
Dan hang je die backup schijf toch aan je pc ..?
Je kunt hem vaak ook aan je router hangen, dan verplaats je de NAS naar een andere ruimte.
Mooiste is uiteraard een backup buitens huis, immers, als de tent afbrand ben je alsnog alles kwijt.
Een Cloud backup, zoals hierboven geopperd, is dus gewoon een prima idee :thumb:
 
Afhankelijk van het aantal GB (tot 500) zijn er ook portable (SanDisk 500/501) die je aan de sleutelbos kunt doen. Wel encryptie gebruiken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan