mp3 op tablet

Status
Niet open voor verdere reacties.

kitman

Gebruiker
Lid geworden
22 mrt 2008
Berichten
339
Ik heb sinds kort een tablet. Lenovo tab3 7 essential.
Mijn gewone pc is een mac.
Op de tablet staat standaard een mp3 speler, zonder nummers er in.
Nu zou ik graag muziek van mijn mac naar de tablet kopiëren.
Ik dacht via dropbox.
Op de tablet in het mp3 progje vind ik nergens een optie waar ik die mp3 kan inladen.
Ook kan ik niet zien welke programma dat is om eventueel via internet te kijken hoe het moet.
Ik vond voor deze doeleinden een Apple tablet te duur, daar kan ik bestanden uit wisselen.
Maar hier lukt mij dat niet.
Kan iemand mij enig inzicht geven hoe die dingen dan communiceren met andere toestellen?
 
Al overwogen om bijvoorbeeld de VLC player voor jouw platform te downloaden en -hangende een oplossing voor de standaard MP3 player- die te gebruiken?
 
Die standaard mp3 speler heb ik geprobeerd maar hoe zet ik daar nummers in de bibliotheek?
 
Je kunt ook deze instructie volgen, vanaf "Load music onto your device using a USB cable" (en dan natuurlijk het Mac-instructie gedeelte ervan).
Lijkt mij de makkelijkste manier.

Tijs.
 
Ik heb audacity op mijn mac, bestaat dat eigenlijk ook voor android?
Is voor mij erg onduidelijk op het internet.
 
Geen idee, maar lijkt me niet beschikbaar voor Android. Bovendien is het een bewerkprogramma en dus (vind ik) niet geschikt/handig voor puur afspelen. Dus als je wilt afwijken van het standaard MP3 afspeelprogramma, dan zou ik altijd weer kiezen voor een afspeelprogramma, zoals VLC for Android (reeds genoemd door gast0225).

Overigens heb ik in posting #4 een makkelijke optie gegeven om vanaf een MAC audio bestanden meteen op een Android apparaat in de juiste plaats te krijgen, dus zou je dan ook geen VLC of Audacity of welk ander afspeelprogramma nodig hebben, zolang de muziek maar een standaard door Android ondersteund bestandsformaat heeft (zoals MP3's).

Tijs.
 
Ik heb android file transfer gedownload.
Als ik het programma opstart vraagt men om via usb kabel het apparaat aan te sluiten.
Dit is aangesloten maar om een of andere reden ziet hij dat niet.
Ik ken uiteraard niet genoeg van die dingen om uit te zoeken waarom niet.
Ik wil buiten het afspelen ook kleine gedeelten kunnen blijven herhalen, met audacity is dat eenvoudig.
Ik heb VLC geïnstalleerd, maar nog geen files.
 
Laatst bewerkt:
Probeer het eens met de tablet helemaal losgekoppeld, android file transfer starten en dan de tablet pas via USB aan te sluiten op het moment dat het programma er over klaagt.
Gebeurt er dan nog niets, probeer een andere USB poort etc.

EDIT, toevoeging: Vergeet niet om de tablet te ontgrendelen voordat je 'm aansluit.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb 1 nummer laten spelen via dropbox.
Voor zover ik kan zien kan je wel niet veel met dat programma.
Ik tenminste toch niet.
Om een gedeelte van de mp3 telkens te laten herhalen vind ik niet.
Als ik op internet kijk wordt dit vooral aanbevolen voor video/filmbestanden.
 
Om bestanden over te zetten gebruik ik de WiFiDroid app. Meestal werkt het goed en anders start ik het even opnieuw.

Met WiFiDroid krijg je een netwerk adres dat je invult in de browser. Tot nog toe twee verschillende dus die kunnen bij de bladwijzers worden gezet. http://192.168.2.1:8080 of http://192.168.2.2:8080 Het gaat in alle opzichten sneller dan met een kabeltje.

Bij nieuwere versies van Android, misschien ook wel afhankelijk van het merk tablet, kan je geen bestanden meer naar de externe geheugenkaart schrijven. De SD kaart is dan voor de gebruiker alleen-lezen. Hiervoor moet de kaart even in een adapter en een kaartlezer en wat bij mij ook werkt dat is: een opruim app alle foto's en video's over laten zetten naar de geheugenkaart om ruimte vrij te maken. Een opruim app is bijvoorbeeld SanDisk Memory Zone.

SanDisk Memory Zone kan bepaalde bestanden overzetten, houdt voor deze optie in de lijst, van een bepaalde categorie, het bestand even vast. Hierbij geeft het alleen de volgende waarschuwing: Wanneer de app verwijderd wordt dan gaan bestanden die zo op de SD kaart geplaatst zijn verloren. Die waarschuwing heb ik niet gezien wanneer alle foto's en video's worden verplaatst.

Als iemand een ander idee heeft dan verneem ik het graag.
 
Ik ga mijn mp3 op een geheugenkaart zetten en mijn vraag anders formuleren.
Ik zoek voor mijn Android tablet een mp3 speler die ongeveer hetzelfde kan als Audacity.
Bedienen via een popup menu met verschillende keuzes.
Mag betalend zijn, als het maar goed werkt
 
Jij wil MP3's afspelen, kijk nog eens naar het eerste antwoord dat je op je vraag kreeg (gisteren zo rond 15.12 uur) en nogmaals genoemd in berichtje 6.
 
Ik heb de VLC player geïnstalleerd op de tablet, maar daar kan ik zo direct niet veel mee.
Ik zie daar nergens een menu regel staan, of een wave L en R waar ik in kan slepen ed.
Ook geen open en save keuze.
Alleen afspelen en equaliser.
Dat is niet voldoende, maar ik ken het programma niet.
Of moet ik eerst dingen in stellen?
 
Bedankt voor de tip.
Bij mij ziet er dat zo helemaal niet uit.
Ik heb via internet instal gedaan via bovengenoemde link en het programma is geinstalleerd.
Ik heb helmaal geen ervaring met een tablet wegens mac gebruiker.
Er staan geen nummers in de map audio en muziek en kan ik alleen bij dropbox kiezen voor afspelen met....VLC en dan speelt de mp3.
Waar vind ik die mappen om iets in te plaatsen?
Bij Mac ga ik naar finder en daar staat alles.
Bij pc ga je naar deze computer en daar vind je ook alles.
Waar staat dat dan bij een android tablet?
Of werkt dat zo niet.
Ik ben ondertussen eens gaan kijken hoe zo een tablet werkt.
Heel veel opties en gadgets, maar
Eigenlijk wil ik de tablet gebruiken voor iReal Pro en een mp3 programma.
iReal Pro werkt al perfect, ook files opslaan en maken, nu nog mp3 aan de praat krijgen.

Kan ik de mappen beheren zonder een speciale app of niet?
Welke dan best nemen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Fijn dat de overdracht voor elkaar is. De geheugenkaartjes van apparaten niet te vaak uit en in doen want er is kans dat het mechanisme daar niet tegen kan. Voor wisselende inhoudt ben je dus eigenlijk op het intern geheugen aangewezen.

Welke Android versie heb je eigenlijk?
Bij 4.4.2 KitKat kan je het statusvenster naar beneden slepen en zie je bij Meldingen bovenaan staan SD-kaart (Afmelden en Ga naar mijn bestanden). Als je hier naar bestanden bladert, bijvoorbeeld de map AAMp3 dan selecteer je ze allemaal en klik je op eentje. Je krijgt dan de keuze met welk geschikt programma ze (of alleen deze) afgespeeld moeten worden, plus één keer of altijd dit programma gebruiken. De laatste instelling kan je ongedaan maken door bij Instellingen naar het contextmenu te gaan met de menuknop. Andere programma's open je weer bij de apps en dan blader je daar naar de map.

Als je naar de Playstore gaat en "MP3" zoekt dan vindt je talloze gratis MP3 spelers met hun informatie, waarderingscijfer en beoordelingen.

Bij veel spelers zal je trouwens een playlist moeten maken. De lijst heeft een naam en bevat de nummers die je wilt afspelen, in een bepaalde volgorde.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Eindelijk werkt android file transfer.
Blijkt dat de origineel meegeleverde usb kabel niet werkt.
Even een andere kabel en werkt.
Nu staan de mp3's in de map music en via mappen kan ik die afspelen in VLC.
Als ik vlc open krijg ik de mededeling dat er geen audio beschikbaar is.
Hoe kan ik dat dan koppelen?
Verder krijg ik alleen de mogelijkheid om te spelen, stoppen en toonregeling.
Zijn er meer mogelijkheden met het programma?

Iemand enig idee hoe ik de toolbars tevoorschijn kan toveren?
Alle manuals beginnen met een menu regel boven en onder, die heb ik er niet op staan.
Deze vraag is ook gesteld op het VLC forum, en geen antwoord.
Ik heb meer en meer de indruk dat bij de Android versie er geen toolbars zijn.
Zo ziet het er bij mij uit.
https://www.videolan.org/vlc/download-android.html
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Al op het oranje woordje 'here' geklikt onder het vetgedrukte woord "Documentation in je eigen link?
 
Ik heb een quad core 1.3 processor.
Ik begrijp er niet zo veel van, maar volgens de screen shots, dus geen toolbars.
Dus waarschijnlijk een andere zoeken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan