de maximale grote

Status
Niet open voor verdere reacties.

jjw

Meubilair
Lid geworden
19 jul 2002
Berichten
5.040
tja

Je bios in komen bij een compaq pc is niet zo heel moeilijk waarschijnlik is er alleen een paswoord nodig en die zal je niet hebben, dit houd wel in dat de bios al een keer geupgrade is, anders staat er nog geen paswoord in, als je de kast openmaakt, zit vlak bij je procesor een batarij, let heel goed op wat je eventueel nu gaat doen, die batarij zou al je instellingen end e klok van de pc moeten backuppen als hij dus uitstaat.
Je kunt als eerste prberen de batarij er voor een dag uit te halen maar niet altijd heeft dit het gewenste effekt, er is ook een eprom aanwezig, dit is een chip waarin je bios staat weggeschreven die zou je er ook kunnen halen, meestal ligt deze in een bruin omhulseltje van plastic, er zit ook een zilvere sticker op.
Deze er NOOIT van afhalen, dan gaat het echt fout.
Mischien zijn er in jouw buurt wel mensen die dit al eens gedaan hebben, wat je namelijk gaat doen is de eprom resetten op een harde manier, al zijn instellingen is hij dan kwijt dus ook je paswoord.
Maar ook de isntelliningen van de pc zoals wat voor hd's er in zitten en zo.

Pas maar goed op maar het is wel mogelijk.

Lang verhaal niet......
 
Ik kan gewoon de instellingen van mijn BIOS weer wijzigen, geen probleem meer dus, maar hoe groot kan ik maximaal gebruiken, ik heb al een e-mail naar compaq gestuurd, dus misschien weet ik het zo!!!

In ieder geval bedankt voor je uitgebreide uitleg, jjw!!!
 
Maximaal

Nou de maximale grote was ik al aan het opzoeken.
Ik durf nu in ieder geval wel te zeggen dat 20 gigabyte geen enkel probleem veroozaakt.
Ik had een oudere laptop van compaq waar ik toevallig 21 gigabyte in gestopt heb.

Ik weet inderdaad dat het een klein beetje aan de windows versie ligt maar vanaf vs 98 is er bij 60 gigabytes nog niks aan de hand en zeker niet als je hem in meerdere partities deelt.
Groetjes, ik zal mn uitleg voortaan kort houden....
Wordt wel moeilijk hoor.
 
Euhm, ik heb met compaq contact opgenomen, en zij zeiden dat 4,3GB het absolute maximum was...
 
Natuurlijk

We hebben het tocg gewoon over een normale huis en tuin en kuieken computr, die leden van compaq waren in mjij ogen toch al en tijd niet meer bij de tijd.
Het spijt me zeer maar ik wil er niet zoveel van geloven.
Er is natuurlijik uiteindelijk maar een oplossing om te zien wie er liegt.
Gewoon proberen.

Maar ik vind het nog al ver gezocht dat er in een normale pc maar 4,3GB zou passen.

Ik zeg nogmaals echt niet zonder te liegen dat er in mijn laptop toch al iets meer zat.
Afijn, ik hoop dat je het wel gaat prberen, kwaad zou het niet kunnen.

Kast open, ouwe hd eruit, nieuwe erin, zorgen dat er in de bios autodetect op de plaats staat waar je hd zou staan, en zien wat er gebeurdt.

Sterkte....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan