3,06 Ghz of 2,8 Ghz

Status
Niet open voor verdere reacties.

barracuda

Gebruiker
Lid geworden
8 aug 2001
Berichten
7
Geplaatst door antonius
dat is naar mijn mening niet helemaal juist Raymond.
Het hangt af van de toepassingen die je gebruikt. Als je heel veel intensieve programma's (bv. video-editing) tegelijk open hebt staan dan zou er zeker verschil moeten zijn want de nieuwe 3,06 werkt als enige volgens het double threading system. Hij laat de computer eigenlijk denken dat er twee dikke processors in zitten. Als je alleen maar een leuk spelletje speelt en/of wat internet dan merk je echt niks geen verschil met een 2,8 maar ook niet met een 2,6 (of 2,4).

die 3,96ghz werkt niet volgens het double threading systeem maar volgens het Hyper Threading systeem (toch weer een verschilletje dacht ik). Is ook niet de enige cpu die dat doet, Intel heeft de Xeon als voorbeeld genomen voor die techniek. Raymond, voor videobewerking is dit juist super. Sommige videobewerkingsprogramma's kunnen namelijk mega omgaan met dual cpu config's. Daar heb je dus juist echt heel veel snelheidswinst mee.
Als je spelletjes speelt enzo, ga je natuurlijk niet met een 2,4ghz cpu aankomen. Dat is echt overkill, vanaf een ghz heeft de cpu zelf niet zo heel veel meer in te brengen bij spellen, dus ga je naar een goeie videokaart kijken. Geld wat je uitspaart bij die cpu leg je dan dus bij de vga kaart.
jens wieringa
 
Hmm heb hier dus geen edit rechten. de 3,96ghz in bovenstaande post moet uiteraard 3,06 ghz zijn.
 
Barracuda, die "hyper" ipv "double" is correct slordigheidje maar we bedoelen hetzelfde.Verder zeg ik niet dat dit zinloos zou zijn voor bijv. video-editing(integendeel) maar we weten niet waarvoor de initiele vraagsteller zijn comp. wil gebruiken dus heb ik dit slechts als voorbeeld aangehaald.
Verder overweegt de vraagsteller een 3,06 of 2,8 P4
en ik geef dus alleen maar aan dat beiden zinloos zijn voor spelletjes en internet en dat het best wat minder mag zijn bv. een 2,4. Verschil met 2,0 maar ong. 50 euro. Wanneer iemand een P4 overweegt van het hoogste niveau lijkt het mij niet zinvol om daar erg ver onder te gaan zitten en over celeronnetjes of iets dergelijks te praten hoewel die ook echt wel een spel draaien.
Samenvattend zolang Theo niet aangeeft wat hij met zijn nieuw aan te schaffen computer wil gaan doen kunnen we het hier maar beter bij laten.
 
tja tja

Gaan we voor de "snelheid" gaan we voor de "kracht". Ik denk inderdaad dat je heel goed moet nadenken en afwegen waarvoor je hem het meest gaat gebruiken.
Persoonlijk zou ik toch zeker kijken hoe het voor de rest met de configuratie van de machine staat.
En dan bedoel ik nog niet eens zozeer wat voor en hoeveel maar ook en beetje welke merken hangen er aan vast intern(zitten er in dus).
Ik denk dat daar nogal een groot verschil in zit.

Als je nou echt een beetje verstand hebt en je geld over hebt voor zo'n duure machine waarom dan niet alles los kopen, geheel naar eigen wens samen stellen, van lege kast tot alles wat je nodig hebt.

denk goed na voordat je wat koopt.
Je wordt aan alle kanten bedonderd.

grtjs JJW
 
Ik zou als eerste een dikke video kaart kopen, ten tweede zou het intern geheugen cheken, Op de laaste plek de procesor. Een goede video kaart maakt echt een wereld van verschil en die 200 mhz is niks. Koop dan een gode koeler en klok hem over als je perse die 200 mhz der bij wilt.
 
die 200 mhz is idd niks zoals hieruit wel blijkt maar dat hyper trading gedoe is uiteraard wel een enorm groot verschil ( mits je zware programmas draait ) dus als je even verteld wat je op je nieuwe pc gaat doen dan denk ik dat de tips die je krijgt wat meer effect hebben

Greetz me
 
Hyper threating (HT) is pas interessant wanneer de programmatuur daar ook op aangepast is. De grote meerderheid van huidige software is HTvreemd, en zal er dua ook geen gebruik van maken. Het zal mi nog wel even duren voordat HT geheel tot z'n recht gaat komen.
Los daarvan wil ik de volgende mening toch even kwijt:
Koop nu een 2,23 of 2,4b PVI en doe deze over 1,5 jaar upgraden naar een 3+ghz(met HT). Kun je nu even 'spelen' met de videosoftware en over 1,5 jaar de professionele weg inslaan met een reus van een processor en eentje die HT enabled is. Tegen die tijd zal de software ook enigszins aangepast zijn voor HT, en dan heb je er pas baat bij. Is wel een verschil in €'s wb lagere processor. Gebruik dat geld liever voor een geschikte videokaart mbt video-edit. Dus geen G4, die prima geschikt zijn puur voor 3D geweld, maar liever een ATI 8500, 9500PRO of 9700PRO:)cool: ), maar qua 2D kwaliteit is Matrox toch de geschikste (geld teveel: Matrox Parhelia)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan