yaha_m worm

Status
Niet open voor verdere reacties.

saldos

Inventaris
Lid geworden
3 aug 2001
Berichten
10.676
Geplaatst door stevennevets
Ik heb dat Rnav progje gedraaid, maar volgens mij is niet alles weg. Onder andere de map symantec bestaat nog??? Vooraleer ik mijn reserve antivir de-installeer zou ik wel zeker willen zijn dat mijn Norton terug normaal kan draaien. Die Antivir vindt altijd virusen die de anderen niet vinden. waarschijnlijk onbekend voor de virusen.
En een prettig jaareinde voor alle mensen van helpmij.:love: :love: :love:

Je kunt Norton hier handmatig vrwijderen:
http://service1.symantec.com/SUPPORT/nav.nsf/docid/2001083014161306

Maar eerlijk gezegd denk ik niet dat het daaraan ligt dat je Norton niet kunt installeren. Ik denk dat je nog steeds een virus hebt als je Norton niet kunt installeren. Als namelijk yaha verdwenen was uit je pc, dan had Norton gewoon gewerkt daarna zonder dat je hem hoefde te verwijderen.

Ik raad je daarom aan om het yaha tool nog een keer te runnen, maar nu in de veilige modus. Je komt in de veilige modus door op F8 te drukken bij het opstarten van de pc.
 
Ik heb niet gezegd dat ik norton niet terug kan installeren. Alleen dat volgens mij niet alles van norton eraf is. Ik heb norton gedeïnstalleerd omdat hij niet kon opstarten en ik mijn andere prog: AntiVir, wilde installeren en twee zo'n prog's samen niet werken. Na updating vond die onmiddelijk de worm, vreemde was dat housecall hem ook niet vond. Programmas werken nu terug normaal.
 
Over welke worm hebben we het nu? Heb je het over het Yaha.k? Dan kan dat wel kloppen want die worm die is er nog niet zo lang. De virus definities van deze worm kwamen 27-12-2002.
 
Geplaatst door stevennevets
nee, Antivir gaf aan yaha-m

Dat is dezelfde. antivir noemt hem yaha.m en symantec noemt hem Yaha.k
Ik weet dat dat verwarrend is, maar het is nou eenmaal zo.
 
ok prima, dan mag je Norton handmatig verwijderen zoals in mijn artikel beschreven.
 
Geplaatst door stevennevets
Dank aan allen, ondertussen reeds norton 2003 geïnstalleerd. :) :) :)

Goed zo, en nu maar hopen dat zoiets voorlopig niet meer gebeurt in Nederland.

@Saldos, Ik hoorde gisteren dat we zoiets in Maart weer kunnen verwachten? Volgens de "makers". Klopt dat??

Groetjes, Tanja
 
Geplaatst door Tanja1968


Goed zo, en nu maar hopen dat zoiets voorlopig niet meer gebeurt in Nederland.

@Saldos, Ik hoorde gisteren dat we zoiets in Maart weer kunnen verwachten? Volgens de "makers". Klopt dat??

Groetjes, Tanja

Dat schreef ik, en nee, dat kwam niet van de makers, maar van iemand op een ander forum die niet weet waar hij het over heeft.

Zoals wel weer blijkt helpen virusscanners niet tegen de nieuwste virussen; ze lopen altijd achter de feiten aan. Nog steeds werken er massa's mensen met ongepatchte software, en nog steeds klikken ze klakkeloos op elke leuke nieuwe 'screensaver'.

Het staat dus wel vast dat er een nieuwe virus-uitbraak zal volgen.

Wanneer de volgende uitbraak van Yaha.x of een ander virus komt is nautuurlijk niet te voorspellen.

Auk
 
Hoi Auk,

Ik had het van iemand in de privesfeer gehoord, maar het verhaal klopt dus wel een beetje. Aan de andere kant blijf je toch virussen houden, en als ze allemaal zo makkelijk te verwijderen zijn als deze maak ik me geen zorgen. Het is alleen sneu voor de wat nieuwere gebruikers die nog niet bekend zijn met virussen.

Groetjes, Tanja
 
Geplaatst door Tanja1968
Hoi Auk,

Ik had het van iemand in de privesfeer gehoord, maar het verhaal klopt dus wel een beetje. Aan de andere kant blijf je toch virussen houden, en als ze allemaal zo makkelijk te verwijderen zijn als deze maak ik me geen zorgen.

Ik maak me af en toe wel zorgen. Niet om mezelf of mijn eigen PC, maar de virussen die we nu zien zijn in feite vrij onschuldig.

Het kan veel erger. Als je de verschijnselen van de diverse virussen combineert, de methodes die ze gebruiken om scanners en firwalls uit te schakelen... etc...

Ik zelf kan geen virus schrijven, maar ik kan wel een paar manieren verzinnen om virussen NOG hardnekkiger, moeilijker te verwijderen en schadelijker te maken.

Auk
 
Het enige waar ik inderdaad van schrok is dat hij Norton uitschakelt. Ik heb een grote kennissenkring die heel weinig van computers weet. Ik heb overal Norton erop gezet ervanuitgaande dat ze dan veilig waren. Nu kan ik bij ieder zo'n soort virus de hele kring aflopen om alles te herstellen:rolleyes:

Ik ben er dit keer zelf ook ingetrapt hoor, de 29ste geloof ik. Kennis stuurt wel vaker leuke dingen. Hij wordt gescant door Planet (helaas ook met Norton) en met Norton zelf. Ging ervanuit dat het veilig MOEST zijn:(

Kan zelfs mijn eigen vrienden niet meer vertrouwen :p
Maar ook ik doe dat nooit meer:D
Groetjes, Tanja
 
W32/Lentin.M???

Geplaatst door saldos


Dat is dezelfde. antivir noemt hem yaha.m en symantec noemt hem Yaha.k
Ik weet dat dat verwarrend is, maar het is nou eenmaal zo.

W32/Lentin.M
Is dat soms hetzelfde virus??omstreeks 27-12-2002.
Kwam bij mij met bijlage "world_of_friends.scr"binnen via Msn. hotmail (schaamrood)en wistte mijn C schijf.Kon niks meer openen.
Pandasoftware scan online was de enige die hem vond en desinfecteerde.
Maar was wel te laat mijn C schijf was compleet gewist.
Moest alles opnieuw installeren.
Alles weer ok..gr. Gebruiker12.
 
Re: W32/Lentin.M???

Ja, dat is dezelfde virus.
Panda software noemt het Yaha virus Lentin.
 
Laatst bewerkt:
Geplaatst door Tanja1968
@Saldos, Ik hoorde gisteren dat we zoiets in Maart weer kunnen verwachten? Volgens de "makers". Klopt dat??
Groetjes, Tanja

Tanja1968,
Dat zijn indianen verhalen. Iedereen die zegt dat hij weet wanneer een bepaalde virus uitkomt liegt. De enigste mensen die weten wanneer een virus komt zijn de virus makers van het betreffende virus zelf, maar die zullen dat nooit zeggen vanwege het feit dat ze annoniem willen blijven omdat ze anders gepakt kunnen worden door de politie.

Als er uberhaubt een Yaha virus komt, dan kan dat op elk willekeurig moment gebeuren. Dat kan morgen zijn, overmorgen, volgende week, volgend jaar, nooit, etc. Er hoeft maar 1 persoon te zijn die de de yaha code een beetje veranderd en dan heb je Yaha.m
 
Laatst bewerkt:
Dan moeten we maar gewoon hopen dat het heel lang zal duren:D Zolang ze maar niet grimmiger worden dan de laatste keer kan ik er wel mee leven
Groetjes, Tanja
 
Volgens mijn zijn dat allemaal dezelfde personen. Stropers zijn ook de beste boswachters.
Men moet al een goede programmeur zijn om tegenwoordig een virus te schrijven en omgekeerd.:8-0:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan