Mijn PC start niet meer op!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

deijee

Gebruiker
Lid geworden
25 mrt 2001
Berichten
375
Het verhaal van mijn zoon:
Ik startte mijn PC op,
voordat Windows was opgestart verscheen er een venster met links boven: setup
(je krijgt dit volgens hem ook als je tijdens het opstarten op de delete-knop drukt).
Hij heeft toen de Graphics verandert van 64 naar 256 MB en hij heeft video..off verandert van on naar suspend.
Vervolgens heeft hij de PC afgesloten. Toen hij de PC weer wilde opstarten gaf het beeldscherm de melding 'no sync input'. De PC start verder niet op, ook niet met een opstartdiskette. Je hoort dat de PC de diskette niet leest. De PC zoekt wel naar een CD.
De PC geeft na dit zoeken een piep-geluid dat steeds wordt herhaald.

Is er iemand die met dit verhaal iets kan????:confused:
 
Goedemorgen op deze nieuwjaardag ;).


Kan je nog wel in de bios komen?
 
Weet ik niet. Hoe kan ik dit controleren? (Ik ben een beetje een PC-leek!!!):(
 
Reset de BIOS even helemaal door de reset jumper te gebruiken of de batterij van de BIOS/moederbord voor een paar minuten te verwijderen. Probleem ligt hem in die video instellingen neem ik aan. Kijk anders even in het boekje van de BIOS hoe het zit met de reset jumper.

Kan je nog wel in de bios komen?

Als je geen beeld hebt, kan je ook moeilijk in de BIOS komen:rolleyes: . Althans, misschien er wel inkomen, maar niks veranderen aangezien je niks ziet.
 
Bedankt voor je snelle antwoorden zo in de eerste nacht van 2003, maar kun je misschien je antwoord wat eenvoudiger formuleren zodat ook deze PC-moeder het kan begrijpen?
:)
 
Door de BIOS te resetten herstel je alle standaard waardes en zul je dus weer gewoon beeld krijgen.

Waarom heeft je zoon met de instellingen van de video gespeeld? Neem aan dat het om een onboard videokaart gaat, is er dan misschien niet een nieuwe videokaart bijgeplaatst terwijl in de BIOS wel de onboard videokaart is uitgeschakeld?
 
Geplaatst door Caspar107

Als je geen beeld hebt, kan je ook moeilijk in de BIOS komen:rolleyes: . Althans, misschien er wel inkomen, maar niks veranderen aangezien je niks ziet.

Toen hij de PC weer wilde opstarten gaf het beeldscherm de melding 'no sync input'

Zonder rolleyes please.
 
XP_PC, als ik mijn kabel van de monitor van de videokaart aftrek krijg ik ook een beeld no-sync, dus in dit geval, no-sync=geen beeld:)


Reset de BIOS even helemaal door de reset jumper te gebruiken of de batterij van de BIOS/moederbord voor een paar minuten te verwijderen. Probleem ligt hem in die video instellingen neem ik aan. Kijk anders even in het boekje van de BIOS hoe het zit met de reset jumper.
 
:eek: :eek: Welterusten Caspar ;). Goed 2003 trouwens.

----

PS: Je Bios reset je door het baterijtje dat op je Moederbord zit er voor zo'n 30 sec, tot 1 minuut eruit te halen.
 
Hartstikke bedankt voor jullie antwoorden. Ik ga morgen (eh, over een paar uur) dat batterijtje zoeken en ik laat nog weten of het is gelukt of niet!!:love: :love: :love:
 
Het is gelukt!

Batterijtje gevonden, eruit gehaald, teruggestopt en ja hoor, alles werkt weer!

Bedankt, zeker ook namens mijn zoon!:D :D :D :D ;) :D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan