Biosupdate Aldi-PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

tj1

Gebruiker
Lid geworden
1 jan 2003
Berichten
57
Wie weet er iets op het vernieuwen van de volgende BIOS? Het is een echte heksentoer om de juiste updatewijze te vinden!

(Award 4.51) SIS 8661-2A6ILC39C-00 en hoort bij een Pentium 3 (katmai) 450 Mhz.

De huidige BIOS herkent mijn nieuwe harde schijf van 40MB niet! (Auto-detect blijft hangen)

Wie reageert..of herkent het probleem ??
 
Heb er ook probleem mee. Heb mijn oude HD (maxtor van 60 gb) bijgeplaatst, maar kan er niet op schrijven.
Aldi pc van 2.0 G met pentium 4 en windows XP.:8-0: :8-0: :8-0:
 
Geplaatst door stevennevets
Heb er ook probleem mee. Heb mijn oude HD (maxtor van 60 gb) bijgeplaatst, maar kan er niet op schrijven.
Aldi pc van 2.0 G met pentium 4 en windows XP.:8-0: :8-0: :8-0:

Jumper (master/slave) juist, partitie aangemaakt enz?
 
Jumper stond nog op slave, was op mijn andere pc ook slave. Kan er wel van kopiëren.:confused:
 
Het is niet omdat hij in de vorige PC op slave stond, dat dat hier ook moet..

Met welk apparaat zit hij op één kabel?
 
TERUG.. de ALDI Pc III

Eevn terugkomen op de ALDI Pent. 3....

Bedankt suda_dave, was ik al geweest..
Geeft o.m. als download een bin-file, maar zonder tekst of uitleg... Is wat riskant!

Steve, ter aanvulling:

De probleemschijf is een (West.Dig.) als master op 2e IDE. BIOS ziet 'm niet, Windows ME echter wel!!!!
1e IDE is bezet door 8 GB-schijf+Cd-rom.
Kabels juist, partities n.v.t.

Maar...kent deze BIOS soms geen schijven boven 8 GB?
(heb dat ergens gelezen) Met Fdisk ziet ie namelijk de 40 GB-schijf aan voor een 8 GB schijf!! En produceert dan rare getallen.
Verder.. kan het ook met UDMA te maken hebben...

Waar het me echt om gaat...
Deze schijf moet de nieuwe C-rol gaan vervullen, gezien storingen op het oude 8 GB exemplaar. (PC-pitstop meldt dat de toegangstijd veel te laag ligt)

Helpt dit verder...?
 
Dat is mogelijk, maar vaak wordt hij onder Windows goed gezien.

Zo heb ik onlangs nog een 80 GB schijf gekocht voor mezelf.. Onder FDISK werd hij herkend als ongeveer 10.000 MB. Ik heb dan partities gemaakt met aantal procent.. Eén ervan was 25% van de schijfruimte, FDISK gaf dan ongeveer 2.500 MB aan, maar Windows gaf ongeveer 20 GB aan..

Maar je ziet de schijf helemaal niet staan in je BIOS?
 
Schijf 40 MB

Bedankt Steve voor snelle reply,
Bij de auto-detect STOPT (hangt) de PC nadat hij de huidige C-schijf en cd-rom heeft gevonden... die dus op master en slave van IDE1 zitten.
Via CMOS-instellingen heb ik dus voorlopig in het BIOS de overige detecties uitgeschakeld omdat ik anders tot St.Juttemis kan wachten.

Bij de eerste detectie...produceert hij drie regels waarvan ik er een herken als het diskettestation (heads/cycles etc) De andere twee zijn mijn schijf en cd-rom.....ER IS GEEN VIERDE !

en dus geeft ie er dan de brui aan...
 
Bedankt..maar...

Ik was er al bang voor...dat dat dus echt nodig is.
Je handleiding ziet er solide uit. Mooi!

Maar ik las wel (ergens) dat sommige moederbordfabrikanten, waaronder Chaintech updates van oudere moederborden niet interessant meer vinden en dat (in mijn geval) in 99/00 zouden hebben gestopt. (Los hiervan is hun site een zeer onoverzichtelijk abracadabra...waarbij ze je de meest onmogelijke tips geven (zoek een 1 mm groot merkteken/nummer tussen twee PCI-sleuven en dat soort zaken)

Maar verder..toch bedankt!
 
Je hebt het BIN file toch al?

Heb je eigenlijk een Award of AMIbios?
 
bios PIII

Inderdaad,
Award v4.51 PG
en de BIN file heb ik.. dus we gaan maar eens kijken.

Bedankt..ik log uit!
 
De handleiding is geschreven voor Award BIOS'en, dus het moet geen probleem zijn.
 
toch nog een vervolg!

over die ALDI PC...

BIOS-update gelukt..maar mijn nieuwe harde schijf heeft kuren!
Ik meld het wel op harddiskpagina..
 
Geplaatst door tj1
Wie weet er iets op het vernieuwen van de volgende BIOS? Het is een echte heksentoer om de juiste updatewijze te vinden!

(Award 4.51) SIS 8661-2A6ILC39C-00 en hoort bij een Pentium 3 (katmai) 450 Mhz.

De huidige BIOS herkent mijn nieuwe harde schijf van 40MB niet! (Auto-detect blijft hangen)

Wie reageert..of herkent het probleem ??

40MB amaai die schijf is oud toevallig geen GB :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan