Athlon XP 2000 = 1250 :S

Status
Niet open voor verdere reacties.

SieSjo

Gebruiker
Lid geworden
2 dec 2000
Berichten
413
Vanmiddag nieuwe onderdelen gekregen:

MSI k7t Turbo2
AMD Athlon XP 2000+ 266
704 mb SDRAM pc133
En natuurlijke nieuwe case :p

Maar nu ik mijn pc opstart krijg ik wel het correcte aantal mb's maar de processor wordt herkent als een AMD Athlon XP 1250 ....

Eerst ged8 aan een bios-update. 'K heb vanaf diskette bios-flash-utlity voor AWARD gestart en vanaf diskette geflashed dus.

Niets veranderd! Wie oow wie w33t hoe ik mijn kastje kan latuh draaiuh met deze 2000+???

Me
 
Langzame XP

Je hebt de fsb op 100 staan.

Zet hem op 133 Mhz.

Grtz..
 
Of even kijken of jumpers goed staan.
Gr Willem
 
Athlon XP

Een eenvoudige rekensom zegt dat je FSB op 100 staat.

De multiplier van een 2000+ is 12,5 Dus 12,5 X 100 = 1250

12,5 X 133 = eeeeeehhhh = 1662,5 en dat is zo'n beetje de snelheid waarop een 2000+ draait.

Grtz....
 
mmm

fsb staat wél op 133...


Ennuh wvdwe, vertel mij es wat m33r over die jumpers, waarvan bedoel je???
 
En weet je wat het rare is, mp gaat van 11 - 11.5 - 12 en dan plts naar 13 - 13.5 .... hij slaat 12,5 over :S
 
Multiplier

Is je cpu unlocked dan? normaal zou je alleen je fsb moeten kunnen veranderen. :confused:

Grtz...
 
Weet je 100% zeker dat je de laatste / goede bios hebt ? Ik gok er op dat daar toch het probleempje zit.
 
Bios

Weet je 100% zeker dat je de laatste / goede bios hebt ? Ik gok er op dat daar toch het probleempje zit

Dan zou je versie 6330.v36 moeten hebben.

Grtz.
 
flashuh

Misschien doe ik iets mis met het flashen. Kan iemand even duidelijke uitleg geven of een link of wat dan ook?
 
er is naar mijn bescheiden mening nog iets anders "vreemds" aan de hand:

de "herkenning" op 1.25 GHZ is m.i. technisch "onmogelijk" omdat de langzaamste XP processor van AMD op een kloksnelheid van 1.33 GHz draait.......................... m.a.w. een 1.25 AMD XP bestaat niet !

Voordat we allerlei mogelijke oorzaken zoeken:
WAAR vond die herkenning (op 1250) plaats?

Bios - MS-info - SisoftSandra - Aida32 ?
 
De eerste k33r dat ik nieuwe pc opstartte kwam het ervoor. Ook windows herkent de processor als 1250 :|
 
Natuurlijk kan dat :

MSI heeft een heel aardig PERFECT WERKENDE service voor zijn klanten:

Het programma :

MSI LIVE UPDATE.

Down dit progje en het "kijkt" naar je hele systeem (Biosversie - Via drivers - videodrivers - geluid etc. etc.) en AUTOMATISCH worden je op je beeldscherm (via MSI) de juiste / nieuwste / beste stuurprogramma's aangeboden.

ff downen en draaien maar..................
 
welgemeend advies :

draai SisoftSandra en/of Aida32 eens..............

zeggen die allebei dat het een 1250 is............?
 
en advies bij het flashen heb je ECHT niet nodig als je MSI LIVE UPDATE draait.

Zelfs het flashen gebeurt ONLINE, als het progje meent dat er een nieuwere BIOS is, dan meldt 't dat aan je en met een druk op de knop begint het "feest":

zelfs een backup van je huidige bios wordt gemaakt, voor het "onwaarschijnlijke" geval dat er tijdens het flashen wat mis gaat...........

Recentelijk is er zelfs nog een pluim in de r^^t van MSI gestoken door een of andere "autoriteit" op hardware / softwaregebied, omdat het flashen (en andere updates) middels MSI LIVE UPDATE zo probleemloos verloopt, daar waar het bij sommige andere plank-fabrikanten nogal eens mis schijnt te gaan.................
 
Half offtopic.. Beetje zonde, redelijk snelle CPU maar dan een traag moederbord met traag geheugen.
 
amd athlon xp, 1249 mhz, (6,5 x 192) zegt AIDA32

amd athlon 1.25 zeft sisoftware sandra ...

* zucht *
 
bios versie is toch wel 3.6 (of in ieder geval 3.3 of hoger?)
(zie post van Tron?)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan