[Dreamweaver MX-ASP] Linkcount bijhouden in DB???

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mooya

Gebruiker
Lid geworden
5 apr 2001
Berichten
944
Ik heb een Intranet met daarin muziek,
Zie plaatje voor een voorbeeld:
musicbase.jpg


En nou wil ik in een database bijhouden hoe vaak op een bepaalde link is geklikt.

(in de database staat muziek, en nou wil ik weten hoe vaak een nummer wordt afgespeeld als je op de link klikt, om een top 100 ofzo op te bouwen)

Ik heb in Dreamweaver MX een testpagina gemaakt die een tabel uit de database weergeeft. en als je op de link klikt ga je naar de detail pagina.
Hier zie je hoe vaak op de link is geklikt, en ik heb er een formulier (RecordUpdate Form) op staan die de teller verhoogd.

Maar nu moet ik handmatig op de knop "update" klikken voordat de gegevens worden ge-update.

Is er een manier zodat dit automatisch gebeurd? en dat je op dezelfde pagina blijft en dat de teller met 1 wordt verhoogd?

Dit staat in de Detailpagina in het FORM:
_______________________________________________________________
<form method="POST" action="<%=MM_editAction%>" name="form1">
<table align="center">
<tr valign="baseline">
<td nowrap align="right">Teller:</td>
<td> <input type="text" name="teller" value="<%=(Recordset1.Fields.Item("teller").Value)

+ 1%>" size="32">
</td>
</tr>
<tr valign="baseline">
<td height="26" align="right" nowrap>&nbsp;</td>
<td> <input type="submit" value="Update Record"> </td>
</tr>
</table>
<input type="hidden" name="id" value="<%=(Recordset1.Fields.Item("id").Value)%>" size="32">
<input type="hidden" name="waarde" value="<%=(Recordset1.Fields.Item("waarde").Value)%>"

size="32">
<input type="hidden" name="MM_update" value="form1">
<input type="hidden" name="MM_recordId" value="<%= Recordset1.Fields.Item("id").Value %>">
</form>
________________________________________


Iemand een ID??
Alvast Bedankt voor het lezen van het verhaal
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan